اصفهانایرانگردیرستوران و کافه های اصفهان

رستوران های اصفهان

در سفر به اصفهان زیبا بعد از گشت و گذاری در شهر بی تردید صرف یک غذای لذیذ در محیطی زیبا می چسبد تا به این ترتیب پازل لذت از سفر تکمیل شود. اما انتخاب رستورانی با کیفیت آنقدرها هم کار ساده ای نیست. به این دلیل بر آن شدیم تا در این نوشتار بهترین رستوران های اصفهان را به شما معرفی کنیم. رستوران هایی که با یک بار صرف غذا بی تردید باز هم در فهرست انتخابی شما قرار خواهند گرفت. پس با ما همراه باشید.

بهترین رستوران های اصفهان کدامند؟

در اصفهان دستتان برای انتخاب یک رستوران با کیفیت باز است. بسته به سیلقه خود می توانید انتخاب کنید که در یک محیط سنتی و با تکیه بر تخت های چوبی غذای خود را میل کنید یا اینکه رستورانی شیک و لوکس را انتخاب نمایید. از طرفی رستوران های خانه های تاریخی، رستوران گردان یا رستورانی بر فراز کوه نیز می تواند جزو انتخاب های شما قرار گیرد.

برخی رستوران ها علاوه بر کیفیت مطلوب در طبخ غذا دارای موقعیت مکانی خوبی نیز هستند که موجب می شود بعد از صرف غذا بتوانید به راحتی به مراکز خرید یا بازدید از دیدنی های شهر بروید. در هر حال سلیقه شما هر چه باشد در اصفهان می‎توانید رستورانی مناسب را بیابید و از صرف غذا لذت ببرید. در ادامه ترکیبی از بهترین رستوران های شهر را با فضاهای مختلف آورده ایم.

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد یکی از با سابقه ترین رستوران های اصفهان است. موقعیت مکانی خوب این هتل موجب می شود که بعد از صرف غذا دسترسی راحتی به سی و سه پل و دیگر دیدنی های شهر از جمله میدان نقش جهان داشته باشید. این رستوران در خیابان چهار باغ عباسی و خیابان عباس آباد قرار دارد. ورودی این رستوران تعدادی پله دارد ولی اگر با سالمندان همراه هستید می توانید از صندلی بالابر استفاده نمایید. فضای رستوران شهرزاد دلنشین و زیباست و معمولا شلوغ است. در این رستوران منوی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی در اختیارتان قرار می گیرد.

رستوران شهرزاد اصفهان

هتل های نزدیک سی و سه پل اصفهان

رستوران شاندیز صفه

بر فراز کوه صفه اصفهان یکی از رستوران های اصفهان با چشم اندازی زیبا قرار دارد. گفتنی است؛ این رستوران را با نام قدیم زاگرس می شناسند اما اکنون با مدیریت جدید و به نام شاندیز صفه پذیرای میهمانان است. برای صرف غذایی خوشمزه در محیطی متفاوت از رستوران شاندیز صفه غافل نشوید. برای رسیدن به این رستوران می توانید از ون های اختصاصی این رستوران استفاده نمایید. جالب است بدانید؛ در این رستوران علاوه بر ناهار و شام صبحانه و عصرانه نیز سرو می شود.

رستوران شاندیز صفه اصفهان

بریانی اعظم

اگر از طرفداران بریانی اصفهان هستید یا اینکه می خواهید برای اولین بار این غذای خوشمزه را میل کنید. از رستوران بریانی اعظم غافل نشوید. این رستوران چهار شعبه در اصفهان دارد و به ترتیب شعبه اول در دروازه دولت و ابتدای چهار باغ پایین، شعبه دوم در خیابان مسجد سید، شعبه سوم در خیابان کمال اسماعیل و شعبه چهارم در چهار راه نظر قرار دارد. بی شک صرف بریانی تجربه جالبی از صرف غذایی لذیذ در اصفهان برایتان خواهد بود.

بریانی اعظم اصفهان

رستوران شب نشین

رستوران شب نشین نیز یکی دیگر از رستوران های اصفهان است. برای رفتن به این رستوران باید به خیابان آتشگاه بروید. بعد از کوه آتشگاه دیوارهای سنگی رستوران را خواهید دید. در این رستوران می توانید آلاچیق ها یا تخت های چوبی یا اینکه سالن رستوران را برای صرف غذایی خوشمزه انتخاب کنید. منوی رستوران شب نشین هم تنوع خوبی از غذاهای ایرانی دارد. سینی های غذای این رستوران شکل جدیدی از صرف غذا در انواع مختلف است که پیشنهاد می کنیم حتما انتخاب نمایید.

رستوران شب نشین اصفهان

رستوران سنتی نقش جهان

خوراکی دیگری که به نام استان یزد شناخته می شود، پشمک های سنتی خوش طعم می باشد. این پشمک ها، برخلاف پشمک هایی که در پارک ها یا مکان های دیگر درست می شوند، رشته های ضخیم تری دارند و در طعم های کاکائویی، زعفرانی، وانیلی و… یافت می شوند.

رستوران سنتی نقش جهان اصفهان

هتل های نزدیک میدان نقش جهان اصفهان

رستوران جارچی باشی

رستوران جارچی باشی نیز در فهرست بهترین رستوران های اصفهان قرار می گیرد. این رستوران در واقع یک حمام تاریخی است که یادگاری از دوران صفویه است. این رستوران در خیابان سپه، خیابان حکیم و کوچه باغ قلندرها قرار دارد. فضای زیبای رستوران، کاشی کاری ها و فضای سنتی آن شما را بر آن می دارد تا غذای خود را در این رستوران سفارش دهید. در رستوران جارچی باشی می توانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی را میل نمایید. کباب کوبیده و بریانی این رستوران نیز زبانزد است.

رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران ترنج

اگر از طرفداران صرف غذا در خانه های تاریخی هستید رستوران ترنج یا خانه تاریخی هوانس بهترین انتخاب شما خواهد بود. این رستوران در خیابان خاقانی و کوچه هوانس شیرازی قرار دارد. حوض آبی دلنشین، حیاطی با صفا، بخش شاه نشین و فضایی دلچسب از دارایی های این خانه زیبا محسوب می شود. کافی شاپ زیبا و شربت خانه نیز از دیگر دارایی های این بنای زیباست.

رستوران ترنج اصفهان

رستوران خوان گستر

در محله معروف جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک یکی دیگر از رستوران های اصفهان قرار دارد. رستوران خوان گستر فضایی مدرن و شیک دارد و سرویس دهی به موقع و همینطور کیفیت خوب غذاها شما را بر آن می دارد تا بار دیگر به این رستوران سری بزنید. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سفارش دهید. ضمن اینکه با انتخاب این رستوران به مراکز خرید مهم شهر نیز دسترسی خواهید داشت.

رستوران خوان گستر اصفهان

رستوران گردان هتل آسمان

اگر می خواهید در حین صرف غذا چشم اندازی کم نظیر از اصفهان زیبا داشته باشید؛ به رستوران گردان هتل آسمان بروید. این هتل در خیابان مطهری و روبروی پل فلزی قرار دارد. با انتخاب این رستوران منوی تنوعی از انواع غذاها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. فضای شیک و زیبای رستوران، کیفیت مطلوب غذاها و همینطور نظم موجود از ویژگی های خوب این رستوران است.

رستوران گردان هتل آسمان اصفهان

رستوران آراخوان

در مرکز اصفهان در نزدیکی سی وسه پل و ابتدای چهار باغ بالا یکی دیگر از رستوران های اصفهان را خواهید دید. این رستوران فضایی زیبا و متفاوت دارد و طعم لذیذ غذاهایش زبانزد است. به محض رسیدن به رستوران و با دیدن کاشی کاری های زیبا و فضای دلچسب سنتی بابت انتخاب این رستوران به خود آفرین خواهد گفت. در رستوران آراخوان می توانید انواع غذاها را سفارش دهید و نوش جان کنید. پخش موسیقی سنتی نیز در این مکان لذت صرف غذا را چند برابر خواهد کرد.

رستوران آراخان اصفهان

هتل های نزدیک خیابان چهار باغ اصفهان

 به پایان معرفی این نوشتار از رزرواسیون سیتا رسیدیم اما رستوران های خوب این شهر به اینجا ختم نمی شود در ادامه فهرستی دیگر از رستوران های اصفهان را همراه با ادرس آورده ایم.

        رستوران باستانی- در میدان نقش جهان

رستوران سیمون- محله جلفا، جنب کلیسای وانک

رستوران همدم السلطنه- جنب میدان نقش جهان- کوچه حافظ

رستوران قصر منشی- خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی

رستوران حکیم باشی- خیابان سپه، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم طبقه اول

رستوران میناس- خیابان حکیم نظامی، خیابان تبریزی ها

رستوران جم نشین- اتوبان دستجردی، نرسیده به بهارستان، قبل از قله شور

رستوران سیب- خیابان آتشگاه- بعد از چهار راه بهشت

رستوران خان سالار- چهارباغ بالا روبروی اداره برق

رستوران سنتی آشتی- خیابان فیض، تقاطع خیابان ارباب

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا