ایرانگردیدانستنی های مشهدمشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد

شهر مشهد یکی از شهرهای زیارتی در ایران است که بهترین زمان سفر به آن می تواند به فاکتورهای زیادی بستگی داشته باشد. بیشتر مسافرت هایی که به سمت مشهد انجام می شوند، اکثراً با هدف زیارت هستند چرا که مشهد بزرگترین پایتخت به لحاظ مذهبی در خاورمیانه به حساب می آید. البته در کنار زیارت، تفریح و سیاحت هم از دیگر  جاذبه های شهر مشهد به شمار می آیند. توصیه ما به شما این است که در زمان سفر به شهر مشهد حتماً یک هفته تا ۱۰ روز را برای مدت زمان سفر در نظر بگیرید و رزرو هتل های مشهد را در اولویت کارهای خود قرار دهید تا با خیال راحت و دلی آسوده از این شهر دیدن کرده و لذت ببرید. در این مقاله می توانید درباره بهترین زمان برای سفر به مشهد اطلاعات مفیدی کسب کنید؛ پس با سیتا همراه شوید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد بر اساس فصل

بهترین زمان سفر به مشهد با در نظر گرفتن آب و هوا و شرایط جوی، فصل بهار است. مشهد به لحاظ جغرافیایی تابستان هایی به شدت گرم و طاقت فرسا داشته اما در مقابل بهاری دل انگیز و مطبوع دارد. البته در این فصل، شهر مشهد بسیار شلوغ است، خصوصاً اگر تعطیلات عید را برای سفر به این شهر و رزرو هتل انتخاب کنید.

در این میان اگر حضور در شلوغی های شهر در بهار برای شما جذاب نیست، توصیه می کنیم که به جای فصل بهار فصل پاییز را برای سفر به مشهد انتخاب کنید. فصل پاییز هم همان زیبایی ها و آب و هوای مطبوع بهار را دارد با این تفاوت که حال و هوای پاییز با فصل بهار در این شهر کاملاً متفاوت است. پارک ها و فضای سبز شهری در پاییز با رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و قهوه ای جلوه گری بصری بی نظیری دارند.

در این میان دو فصل زمستان و تابستان به دلیل اینکه شرایط جوی بسیار سرد و بسیار گرمی را در مشهد به وجود می آورند، در دسته بهترین فصول و زمان ها برای سفر به مشهد قرار نمی گیرند. البته مشهد در این دو فصل هم زیبا و چشم نواز است و طرفداران خود را دارد. اما تحلیل های سیتا نشان می دهد دو فصل بهار و پاییز در دسته محبوب ترین فصول برای سفر به مشهد قرار داشته و بیشترین گردشگر را عازم مشهد می کنند.

بهترین زمان برای سفر به مشهد بر اساس فصل

بهترین زمان سفر به مشهد برای دوستداران طبیعت

اگر قصد شما از سفر به مشهد بعد از زیارت، گشت و گذار در طبیعت و گذراندن اوقات خود در زیبایی های طبیعی شهر مشهد است، توصیه می کنیم که در فصل بهار و البته در ماه اردیبهشت عازم این شهر شوید. در مناطق ییلاقی، قشلاقی و باصفای اطراف شهر مشهد شما با روستاها و طبیعت خاص و کمتر دیده شده ای روبرو هستید که سفر شما به این شهر را متفاوت و خاطره انگیز می کنند. طبیعت بکر و دست نخورده اطراف مشهد از روستاهای قدیمی شاندیز تا پارک جنگلی وکیل آباد و تنگه ارغوان و دیگر دیدنی ها، همگی در کنار هم شما را به تماشای زیباترین خلقت خداوند دعوت می کنند. اگر دوست دارید در نزدیکی این منطقه اقامت داشته باشید می توانید هتل بزرگ پارک حیات مشهد را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به مشهد برای دوستداران طبیعت

بهترین زمان سفر به مشهد براساس مناسبت ها

حالا که داریم در مورد مناسب ترین زمان برای سفر به مشهد صحبت می کنیم، اجازه دهید تا بگوییم که برخی از مناسبت ها و روزهای سال نیز در دسته بهترین اوقات برای سفر به مشهد قرار می گیرند.

برای مثال ماه رمضان در شهر مشهد حال و هوای عجیبی دارد. بعد از اقامه شدن نماز صبح، قاریان به تلاوت قرآن کریم می پردازند و همه در مسجد باشکوه گوهرشاد که با معماری بر جای مانده از دوران تیموریان پابرجاست، گرد هم جمع می شوند. همچنین برنامه های متنوعی مانند سخنرانی ها، تفسیر قرآن، سایر برنامه های قرآنی و مواردی از این دست هم در حرم های مختلف و مسجدهای دیگر در شهر مشهد برپا می شوند. برای اینکه بتوانید خود را به راحتی به مراسم ها برسانید، یکی از هتل هایی که در نزدیکی حرم هستند را رزرو کنید. پیشنهاد ما در مقاله بهترین زمان سفر به مشهد به شما رزرو هتل قصرالضیافه مشهد است که داخل حرم مطهر و در صحن هدایت قرار گرفته است.

زمان افطار نیز شما با یکی دیگر از زیبایی های این شهر روبرو هستید. سفره افطار به قدری پربرکت و مملو از نعمت در مقابل شما گسترده می شود که باورنکردنی نیست. شاید ندانید که در ماه رمضان برای افطار ۱۳ هزار کارت در سطح شهر پخش می کنند و تمام افرادی که از این کارت ها برخوردار می شوند می توانند افطار خود را مهمان حضرت رضا علیه السلام باشند.

بهترین زمان سفر به مشهد براساس مناسبت ها

سایر مناسبت ها در مشهد

به طور حتم مناسبت های مختلف یکی از مهم ترین زمان ها برای سفر بسیاری از مسافران و زائران به شهر مشهد هستند. برای مثل روزهای ولادت و شهادت حضرت رضا علیه السلام از این روزها به حساب می آیند. چون در هر دوی این روزها مراسم ها و برنامه های متعدد و مختلفی در حرم و شهر مشهد تدارک دیده می شوند.

همچنین بهترین زمان برای سفر به مشهد در روزهایی مانند تاسوعا و عاشورا، اربعین و تولد حضرت مهدی علیه السلام نیز به دلیل برگزاری مراسم ها و آیین های مذهبی مختلف از جمله دیگر روزهای مناسبی به شمار می‎روند که شما شاهد حضور و گرد هم آمدن مسافران و گردشگران زیادی در شهر مشهد خواهید بود.

همچنین خسرو آواز ایران شاعر عالی مقام و بزرگوار آقای محمدرضا شجریان نیز در این شهر به خاک سپرده شده اند که آرامگاه ایشان عاشقان و طرفداران بسیار زیادی دارد.

سایر مناسبت ها در مشهد

بهترین زمان برای سفر به مشهد و دیدار از حرم

در آخر جالب است که بدانید بعد از بهترین زمان سفر به مشهد، بهترین زمان برای حضور در حرم مطهر و زمانی است که شما دلتان هوای حرم را کرده باشد. البته در این مکان مقدس مراسم روزانه ای برگزار می شود که شما به راحتی می توانید در این مراسم حضور داشته باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از شروع شدن مراسم روزانه عازم حرم شوید. مراسم جارو زنی یکی از این مراسم روزانه ای است که تعداد بسیاری از خادمین با لباس فرم خود رو به قبله ایستاده و با جاروهایی بلند شروع به تمیز کردن محوطه می کنند و همزمان سرود و آهنگی را هم با یکدیگر اجرا خواهند کرد. برای دیدن این مراسم جذاب روزانه کافیست که یک الی دو ساعت قبل از اذان مغرب و در زمان تحویل کشیک، خود را به حرم برسانید تا شاهد اجرای آن باشید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد و دیدار از حرم

مشهد الرضا و دیداری پرخاطره

حالا که متوجه شدید بهترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است، راحت تر می توانید برای سفر خود برنامه ریزی کرده و آماده شوید. شهر مشهد بزرگ، پرجمعیت و مملو از شگفتی و زیبایی است. این شهر به شدت گردشگر پذیر بوده و در فصول مختلف سال و ایام و مناسبت های گوناگون، مسافران و گردشگران فراوانی دارد. علاوه بر این مشهد به دلیل وجود جاذبه های متعدد تفریحی و طبیعی نیز معروف و پرطرفدار است. امیدواریم این مطلب از سیتا برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با یک برنامه ریزی عالی از سفر به این شهر پر از شگفتی لذت ببرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا