تهرانجاذبه های طبیعیمکان های تفریحی

5 جاذبه های گردشگری تهران

شاید بسیاری از شما با شنیدن نام تهران، به شلوغی و ترافیک و همهمه های شهری فکر کنید، غافل از اینکه، این کلان شهر بزرگ به قدری جاذبه های دیدنی و گردشگری دارد که فکرش را هم نمی کنید. در تهران برای هر شخصی با هر سلیقه ای یک جای دیدنی و زیبا پیدا می شود تا چند ساعتی را در آن سرگرم شد. کافه هایی دنج که می توانید در گوشه ای از آن نشسته و خودتان را مهمان یک نوشیدنی خنک کنید و یا مجموعه های تاریخی برای سفر در زمان و ماجراجویی. پس اگر می خواهید با 5 تا از بهترین جاذبه های گردشگری تهران آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1. دربند

به پیاده روی های طولانی در طبیعت و دورهمی های دوستانه علاقه دارید؟ خب دربند یک گزینه عالی و منحصر به فرد است. مگر می شود دربند در فهرست بهترین مکان های دیدنی تهران نباشد! دربند تهران 1700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و برای کسانی که می خواهند بر قله های کوهستان البرز رسیده و به آن صعود کنند، بهترین مسیر است. همچنین برای رسیدن به دیگر قله های مرتفعی همچون توچال بهترین مسیر از دربند است.

دربند از لحاظ موقعیت و مکان یکی از بهترین  جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود و جاذبه های دیگری همچون درکه و بازار تجریش در نزدیکی آن قرار دارند. از امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه هم که هر چه بگوییم کم گفته ایم! از رستوران های سنتی و شیک گرفته تا کافی شاپ های دنجی که جان می دهد برای نوشیدن یک چای دبش و دیدن مناظر زیبای آن، هم چنین بهترین هتل های تهران را که نزدیک به دربند هستند را رزرو کنید تا رفت و آمد برایتان راحت باشد.

2. پل طبیعت

اگر می خواهید در عصر های خنک و خوش آب و هوای عباس آباد تهران قدم بزنید پیشنهاد می کنیم که حتما سری به پل طبیعت تهران بزنید. پلی زیبا که دارای 3 طبقه می باشد و مخصوص پیاده روی است. این پل از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد به طوریکه آن را به عنوان نمادی برای پایتخت کشور می شناسند.

پل طبیعت درست از عرض بزرگراه مدرس عبور کرده و پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به یکدیگر متصل کرده است. در طول این پل زیبا و عظیم چندین و چند کافی شاپ با ویو بسیار جذاب و رستوران های متنوع وجود دارد که شما می توانید پس از یک پیاده روی جانانه دلی از عزا در آورده و یک نوشیدنی خوشمزه یا یک وعده غذای لذیذ میل نمایید. البته برای شکم  گردی باید به طبقه اول بروید.

در این میان جالب است بدانید که برای ساخت این پل از سی و سه پل اصفهان الهام گرفته اند. اگر هم می خواهید بنشینید و از تماشای مناظر سرسبز اطراف لذت ببرید پیشنهاد می کنیم به طبقه دوم رفته و بر روی نیمکت ها بنشینید.و اگر هم می خواهید از ارتفاع بلند تری کل تهران را نظاره کنید بهتر است به طبقه سوم پل با ارتفاع 571 متر بروید. پیشنهاد می کنیم برای رفتن به این قسمت نزدیک غروب آفتاب در آن جا حضور داشته باشید.

3.کاخ سعادت آباد

مهم ترین جاذبه گردشگری تهران  که به جرات می توان گفت سبب شده گردشگران بسیاری سالانه برای دیدن آن ها به این شهر بزرگ سفر کنند، مجموعه کاخ های آن است که یکی از محبوب ترین شان هم کاخ سعدآباد می باشد.

اگر به ماجراجویی و سفر به دل تاریخ علاقه دارید، کاخ سعد آباد بهترین گزینه برای شماست. این کاخ در میان باغی بزرگ و پر از گل و درختان سر سبز و سر به فلک کشیده قرار دارد و محل سکونت آخرین پادشاهان پهلوی و قاجار بوده است. البته برخی از این پادشاهان از کاخ سعد آباد تنها به عنوان یک محل برای تفریحات تابستانه شان استفاده می کرده اند. با این حال تمامی اشیاء به جای مانده از آن دوران هنوز هم وجود دارد و آن را به صورت موزه برای نمایش به عموم مردم درست کرده اند.

4. کلیسای سرکیس مقدس

بناهای مذهبی هم از لحاظ محبوبیت جایگاه خاص خودشان را در میان گردشگران دارند. کلیسای سرکیس مقدس تهران یکی از بزرگترین کلیسا های پایتخت کشور است که در زمان های گذشته با هزینه شخصی خیران ارمنی ساخته شد. معماری این  بنا به قدری فوق العاده و جذاب است که اصلا همین موضوع سبب شده تا به عنوان یکی از جاذبه های برتر تهران شناخته شود.

سبک معماری کلیسای سرکیس اقتباسی از سبک قرون وسطی ارمنستان می باشد و به قدری زیباست که حتی رهگذرانی که از آن خیابان عبور می کنند برای چند لحظه خیره اش می شوند. این بنای مذهبی در خیابان کریم خان واقع شده و مسیر دسترسی به آن با تاکسی های خطی و اتوبوس ها به راحتی امکان پذیر است، چراکه از لحاظ موقعیت مکانی در بهترین جای تهران قرار گرفته است.

5. برج میلاد

مگر می شود کسی آسمان خراش ایران و پایتخت کشورمان را نشناسد! برجی که سالیان سال است به عنوان نمادی برای تهران شناخته شده و تقریبا اکثر گردشگران خارجی و داخلی که به ایران سفر می کنند یکباری از برج میلاد دیدن کرده اند.

این برج رتبه ششمین برج مرتفع در کل جهان را از آن خود کرده و بر روی زمینی به مساحت 75 هکتار ساخته شده است.ارتفاع برج میلاد 435 متر می باشد و دارای 1693 پله است. این سازه تنها برای گردشگری نیست! بلکه یک مجموعه مخابراتی مهم در کشور به شمار می رود.به طور کلی برای اینکه از برج میلاد دیدن کنید باید حداقل یک روز کامل وقت بگذارید. چراکه این مجموعه عظیم متشکل از بخش ها و قسمت های مختلف تفریحی و رفاهی می باشد.

برای شروع می توانید از موزه  و دلفیناریوم بزرگ و جذاب آن دیدن کنید و اگر خسته شدید، سری به کافی شاپ های لوکس و شیک آن بزنید که چشم اندازی بی نهایت زیبا دارند.

و در نهایت به بالاترین طبقه برج رفته و آسمان زیبا را تماشا کنید و از مناظر اطراف و تهرانی که زیر پاهای تان است لذت ببرید. این بخش گنبد آسمان نام دارد و طبق نظر سنجی در میان گردشگران صورت گرفته است ، محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران برج میلاد می باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا