ایرانگردیجاذبه های گردشگری قشمدانستنی های قشمقشممکان های تفریحی

عجیب ترین جاهای دیدنی قشم در ژئوپارک

قشم جزیره ای آرام و زیبا در آغوش خلیج فارس است. اگر می خواهید چمدان ببندید و به سمت این جزیره دلنشین حرکت کنید و ضمنا ترجیح می دهید عجیب ترین جاهای دیدنی قشم را ببینید؛ راه را درست آمده اید. در این نوشتار می خواهیم شگفت انگیزترین جاهای دیدنی جزیره قشم را در ژئوپارک به شما معرفی کنیم. این نوشتار با توضیحی کوتاه در مورد ژئوپارک آغاز می شود و در ادامه فهرستی از جاذبه های عجیب اما زیبای قشم را مقابلتان قرار خواهیم داد. برای دیدن این جاذبه های شگفت انگیز باید ابتدا یکی از هتل های قشم را رزرو کنید تا بتوانید سر صبر و حوصله از آن ها دیدن کنید.

جاهای دیدنی قشم در ژئوپارک

قبل از اینکه به معرفی عجیب ترین جاذبه های ژئوپارک قشم بپردازیم بهتر است با مفهوم ژئوپارک در تعریفی ساده آشنا شویم. ژئو پارک در واقع به محدوده جغرافیایی از جاذبه های زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی گفته می شود. ژئو پارک جهانی قشم نیز در سال 1385 با محدوده ای به مساحت 300 کیلومتر در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید. این ژئوپارک دارای چندین ژئوسایت است که عجیب ترین آنها را در ادامه آورده ایم. در بازدید از ژئوسایت ها فراموش نکنید که کفش مناسب بپوشید و کوله پشتی به همراه داشته باشید. ضمنا دوربین خود را نیز برای ثبت لحظه هایی ناب فراموش نکنید.

دره ستارگان

دره ستارگان را باید در رده نخست فهرست جاهای دیدنی قشم قرار داد. جایی که تلفیق دو احساس وهم و خیال با حس کنجکاوی در هم می آمیزد تا خاطره ای جذاب را برای شما رقم بزند. برای دیدن این شگفتی زیبا باید به سمت روستای برکه خلف بروید. اینجا مجموعه ای از کم نظیرترین اشکال حاصل از فرسایش را خواهید دید. جالب است بدانید که مجموعه تندیس های طبیعی و دیوار های این دره دارای لایه ای سخت در رو و لایه ای نازک و سست در زیر است. لایه های این دره به دلیل شکننده بودن گاهی تحمل وزن یک انسان را ندارد و امکان فروریختگی ناگهانی وجود دارد. مردمان بومی اعتقاد دارند که علت شکل گیری این دره سقوط شهاب سنگ است و در گذشته بر این باور بودند که ارواح در این دره رفت و آمد دارند.

دره ستارگان قشم

کورکوراکوه

یکی از ژئو سایت هایی که به دلیل ارزش زیبایی شناختی و برخورداری از تنوع در اشکال اعجاب انگیز مورد توجه است ژئو سایت کورکوراکوه است. برای رسیدن به این منطقه زیبا باید به شرق روستای گیاهدان بروید این روستا در فاصله 25 کیلومتری از قشم قرار دارد. کورکوراکوه منظره ای بدیع و شگفت است که فرصتی کم نظیر برای عکاسی محسوب می شود.

کوه کالنگی

کوه کالنگی را باید جدیدترین ژئو سایتی دانست که به ژئو پارک جهانی قشم اضافه شده است. این کوه دارای تپه هایی مملو از فسیل ها به خصوص فسیل های دو کفه ای است که به لحاظ زمین شناسی ارزشمند است. اگر می خواهید حجم وسیعی از
فسیل ها را یک جا ببینید باید به روستای دیرستان بروید.

جزایر ناز

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم جزایر سه گانه ناز است. جزایر ناز در واقع سه جزیره کوچک هستند که مجموعه ای از تماشایی ترین اشکال حاصل از فرسایش را به نمایش گذاشته اند. در کنار زیبایی مثال زدنی جزایر ناز شامل ساحل شنی وسیع، مجموعه های مرجانی و… می توانید پیاده روی در آب، ماهیگیری، عکاسی، آفرود سواری، شتر سواری، انجام تفریحاتی نظیر پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور و… را نیز در این منطقه تجربه کنید و لذت ببرید. پس از رزرو هتل برای چند روز می توانید به گشت و گذار در این جزایر بپردازید.

جزایر ناز قشم

جنگل حرا

بزرگترین مجموعه جنگل دریایی خلیج فارس نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم است که حسابی شگفت زده تان خواهد کرد. درختانی ریشه در آب را خواهید دید که به هنگام مد دریا در آب فرورفته و در زمان پایین آمدن دریا تصویری نو به دریا می بخشند. از دیگر ویژگی های جنگل حرا را باید وجود گونه های زیادی از انواع ماهیان، پرندگان و دوزیستان دانست. به حرا که رسیدید از اطریق اسکله سهیلی با اجاره قایقی دل به زیبایی هایش بسپارید.

جنگل حرا قشم

دره تندیس ها

دره تندیس ها در نزدیکی روستای طبل قرار دارد. به واقع باید گفت دره تندیس ها نمایشگاهی از تندیس هایی منحصر به فرد است که طبیعت با سخاوت هر چه تمام در معرض نمایش گذاشته است. در این منطقه چندین دره باریک به موازات یکدیگر قرار گرفته اند. وجود احجام و تندیس های زیبای طبیعی این نقطه از جغرافیای قشم را به یکی از شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی قشم تبدیل کرده است. پدیده های رسوبی و ترک های گلی موجود در نوع خود در این دره بی نظیر است.

دره تندیس ها قشم

تنگه چاکاویر

تنگه چاکاویر در روستای گوران نیز یکی دیگر از جاذبه های قشم است که نباید از دست بدهید. این تنگه زیبا نیز مملو از تندیس هایی است که شما را به وجد می آورد. در هنگام بارندگی در میانه دره حوضچه ای زیبا تشکیل می شود. جالب است بدانید که اینجا موقعیتی مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری است که البته از دید زوج های جوان نیز پنهان نمانده است و برای مراسم ازدواج از این لوکیشن بسیار برای عکاسی استفاده می شود.

تنگه چاکاویر

تنگه چاهکو

تنگه چاهکوه نیز نمونه کم نظیری از جاهای دیدنی قشم است. این تنگه زیبا در فاصله 70 کیلومتری قشم و در نزدیکی روستای چاهو قرار دارد. برای عبور از این تنگه و دیدن شگفتی هایش باید از استقامت بدنی مناسبی برخوردار باشید. در عبور از گذرگاه های تنگه چاهکو با حفره ها، چاله ها و دیواره های سنگی روبرو خواهید شد. با دیدن جاذبه های طبیعی در این تنگه بابت انتخاب تنگه چاهو به خود آفرین خواهید گفت. اگر با خودرو خود سفر نمی کنید و هزینه ای را برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی کنار گذاشته اید می توانید یکی از هتل های ارزان قشم رزرو کنید و هزینه های خود را مدیریت کنید.

تنگه چاهکوه قشم

نمکدان

وقتی آب و باد دست به دست هم می دهند تا نقاشی دیگری بیافرینند؛ یکی دیگر از عجیب ترین دیدنی های قشم رفم میخورد ژئو سایت نمکدان یکی دیگر از پدیده های زمین شناختی است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه می توانید از طریق جاده آسفالته قشم به سمت بندر دولاب یا از طریق مسیر قشم به روستای طبل و سلخ بروید. غارهای نمکی، چاهک ها و دیواره های زیبا تنها بخشی از زیبایی های این منطقه است.

غار نمکی قشم

تالاب پرندگان دو کوهک

جاهای دیدنی قشم محدود به دره هایی با تندیس های زیبا نیست. تالاب پرندگان دوکوهک یکی دیگر از دیدنی های ژئو پارک قشم است. انواع موجودات کف زی، نرم تنان، سخت پوستان، انواع ماهی ها، خرچنگ های ویولون زن، ماهی گلخورک و …را در اینجا می توانید ببینید. در زمستان نیز این تالاب فرصتی استثنایی برای پرنده نگری است. در تلاب پرندگان دو کوهک می توانید انواع آبچلیک ها، حواصیل ها، پرستوهای دریایی، فلامینگو و… را ببینید.

تالاب پرندگان دوکوهک قشم

به پایان فهرست عجیب ترین جاهای دیدنی جزیره قشم رسیدیم. از دیگر ژئو سایت های ژئو پارک جهانی قشم می توان به غار خوربس، موزه ژئو پارک جهانی، صخره خرچنگ ها، ساحل تخم گزاری لاکپشت ها، خلیج دیرستان، جزیره هنگام، روستای لافت، بام قشم، پارک موزه گوران، تنگه کریان، پهنه های گلی، دیوار قاضی، بصیرا، تنگه عالی، دره شور، و جزیرتو اشاره کرد. اگر شما نیز تجربه ای از سفر به قشم و دیدن عجایب ژئوپارک دارید لطفا در زیر همین نوشتار با ما و دیگر همراهان رزرواسیون سیتا به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا