ایرانگردیتهرانجاذبه های تاریخیجاذبه های طبیعیجاذبه های گردشگری تهراندانستنی های تهرانراهنمای سفرمکان های تفریحی

معروفترین جاهای دیدنی تهران

تهران، شهری محصور در تاریخ و تمدن، شهری تماشایی که جای به جایش را باید دید. این شهر همان شهری است که جشن ها و شادی ها و درگیری های بسیاری برخود دیده است. اگر تهران یارای سخن داشت چه وقایعی را می توانست بازگو کند که اکنون سر به مُهر دارند. هر جا سخن از تهران شد از شلوغی ها و ناپاکی هوایش گفتیم؛ اما تهران قصه های بسیار دارد. رزرواسیون سیتا در این نوشتار از معروفترین جاهای دیدنی تهران با شما خواهد گفت.

همین حالا رزرو کنید: هتل های تهران               هتل پرشین پلازا تهران             هتل ویستریا تهران

معروفترین جاهای دیدنی تهران کدام اند؟

دیدنی های تهران کم نیست؛ بسته به اینکه چقدر زمان دارید و علاقه مندی شما به بازدید از کدام یک از بخش های دیدنی شهر است می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. در این نوشتار ضمن معرفی دیدنی های پایتخت؛ جاهای دیدنی که در یک محدوده قرار دارند را نیز فهرست بندی کرده ایم تا به این ترتیب بتوانید بدون سردرگمی و براحتی با یک تیر چند نشان بزنید و از سفرتان لذت کافی ببرید.

دربند و درکه؛ دو منطقه خوش آب و هوای پایتخت

از معروفترین جاهای دیدنی تهران مناطق ییلاقی دربند و درکه است. درکه و دربند انتخاب مناسب پایتخت نشینان برای سپری ساعاتی دلچسب و مفرح است. محدوده دربند از میدان تجریش تا میدان سربند ادامه دارد. درکه نیز یکی از مناطق شمیرانات است. اگر می خواهید یک پیاده روی یا کوهنوردی جانانه در تهران داشته باشید پس شال و کلاه کنید؛ نگران وعده غذایی هم نباشید چرا که در درکه و دربند انواع و اقسام رستوران ها و اغذیه فروشی ها برای پذیرایی از میهمانان پیش بینی شده است.

دربند و درکه تهران

برج میلاد؛ نماد تهران جدید

برج میلاد همان برج بلندی که معروفیتش از مرزها نیز گذشته است. برای رسیدن به این برج زیبا باید راه بزرگراه شیخ فضل الله نوری را در پیش بگیرید. از جمله خدمات برج میلاد می توان به دلفیناروم، زیپ لاین، برج معلق، اتاق فرار، فضای فوتبال حبابی، چندین رستوران و کافه، رستوران گردان، فروشگاه صنایع دستی، موزه مشاهیر، موزه هدایا، مرکز خرید، سینما گیم، باشگاه پینت بال و سکوی دید باز اشاره کرد.

برج میلاد تهران

پل طبیعت؛ یک معماری با شکوه

برفراز اتوبان مدرس پلی زیبا قرار دارد که دو پارک دیدنی شهر؛ پارک طاقانی و پارک آب و آتش را به هم مرتبط می کند. پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران است که فرصتی مناسب برای قدم زدن و لذت از طبیعتی زیباست. بعد از بازدید از پل طبیعت می توانید به پارک آب و آتش بروید. از دیدنی ها و امکانات این پارک می توان به سینما، آمفی تئاتر، فضای اسکیت و دوچرخه سواری، فود کورت (مجموعه غذایی)، کالسکه رانی، آلاچیق، برج آتش و… اشاره کرد.

پل طبیعت تهران

خیابان ولیعصر؛ خیابانی خاطره انگیز و تماشایی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک خیابان می تواند در فهرست جاهای دیدنی تهران قرار گیرد. صحبت از طویل ترین خیابان پایتخت است. مسیری پر از درختان چنار که حسابی حال و هوایتان را عوض می کند. خیابان ولیعصر از جنوب تهران (میدان راه آهن) آغاز می شود و تا شمال تهران (میدان تجریش) ادامه دارد. در ادامه دیدنی های این خیابان زیبا را از نظر می گذرانیم.

باغ فردوس و موزه سینما (در یک محوطه)

پارک دانشجو و تئاتر شهر (در یک محوطه)

پارک ملت

پارک ساعی

کاخ مرمر

خیابان ولیعصر تهران

هتل های خیابان ولیعصر

میدان مشق؛ گذری بر سنگفرش های تاریخ

در محدوده میان میدان امام خمینی و خیابان 30 تیر یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران قرار دارد. میدان مشق در واقع یک محوطه تاریخی متعلق به دوران قاجار است که علاقه مندان به تاریخ به خوبی قدرش را می دانند. با بازدید از این میدان در میان چندین بنای تاریخی ارزشمند قرار خواهید گرفت. جاهای دیدنی این مجموعه تاریخی و نزدیک به آن را در ادامه آورده ایم.

سردرباغ ملی

عمارت قزاقخانه (دانشگاه هنر)

موزه ارتباطات

موزه ایران باستان

موزه عبرت

موزه جواهرات ملی

موزه علم و فناوری

کتابخانه و موزه ملک

موزه بانک ملی

موزه آبگینه و سفالینه های ایران

عمارت و باغ تاریخی اعلم اسلطنه

موزه کلیمیان ایران

موزه صلح

گذر گردشگری باب همایون

میدان مشق تهران

کاخ موزه های پایتخت؛ یک بازدید سلطنتی

بازدید از کاخ های سلطنتی پایتخت و تماشای یک زندگی سلطنتی از نزدیک بسیار جالب و هیجان انگیز می تواند باشد. کاخ موزه ها از مهمترین جاهای دیدنی تهران محسوب می شوند. تعداد کاخ های پایتخت کم نیستند اما باید گفت برخی از آنها در اختیار سازمان های دولتی است و امکان بازدید برای عموم وجود ندارد. اما معروفترین کاخ های تهران را که می توانید از نزدیک ببینید به قرار زیر است.

مجموعه سعد آباد

مجموعه کاخ های سعدآباد در نزدیکی دربند قرار دارد.  این مجموعه تاریخی متعلق به روزگار قاجار و پهلوی است. باید گفت 18 کاخ در دوران پهلوی به این مجموعه اضافه شده که هر یک محل زندگی یکی از افراد پهلوی بوده است. از کاخ های مهم این مجموعه می توان به کاخ احمد شاه، کاخ بهمن، کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ سبز، کاخ سفید یا کاخ موزه ملت اشاره کرد.

کاخ سعد آباد

کاخ نیاوران

کاخ موزه نیاوران از دیگر جاهای دیدنی تهران است که زندگی چهار پادشاه قاجار (فتحعلی شاه، محمد شاه، ناصرالدین شاه و احمد شاه) را بر خود دیده است. پس از قاجار نیز پهلوی دوم روی بنای باقی مانده از کاخ فتحعلی شاه، کاخ فعلی نیاوران را بنا کرد و تا پایان حکومت خود نیز در این کاخ اسکان داشت. از جمله دیدنی های این مجموعه می توان به کاخ نیاوران، موزه خودروها، کتابخانه اختصاصی، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما، باغ کتیبه ها، و موزه حوض خانه اشاره کرد.

کاخ نیاوران

کاخ گلستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران کاخ زیبای گلستان است این کاخ در خیابان 15 خرداد قرار دارد. قدمت کاخ گلستان به روزگار زندیه می رسد. جالب است بدانید که چهار پادشاه از جمله مظفرالدین شاه قاجار، احمد شاه قاجار، رضا شاه و محمدرضا شاه در این کاخ تاج گذاری کرده اند. از بخش های مهم این کاخ می توان به کاخ ابیض یا موزه مردم شناسی، ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره خانه، تالار عاج، تالار برلیان، شمس العماره، تالار الماس، عمارت بادگیر و خلوت کریم خانی اشاره  کرد.

کاخ گلستان

پارک های جنگلی تهران؛ تنفس هوایی پاک

از حال و هوای فضاهای تاریخی شهر که خارج شویم بهتر است سری به پارک های جنگلی پایتخت بزنیم. جایی که هوای پاکش در این شهر شلوغ غنیمت است و باید با تنفسی عمیق از آن بهره مند شد. در ادامه مهمترین پارک های جنگلی تهران را آورده ایم.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی سوهانک

پارک جنگلی غزال (تلو)

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی خجیر

پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی طالقانی

پارک جنگلی جمشیدیه

پارک جنگلی چیتگر تهران

هتل های نزدیک چیتگر تهران

به پایان معرفی جاهای دیدنی تهران رسیدیم. از دیگر جاهای دیدنی پایتخت می توان به بازار تاریخی تهران، بازار تجریش، خیابان سی تیر، موزه زمان، پیست اسکی دیزین، خانه ظهیر السلام، خانه مدرس، عمارت مسعودیه، میدان حسن آباد، آتشکده آدریان، کلیسای سرکیس مقدم، کنیسه حییم، خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد، موزه فرش ایران، باغ موزه قصر، پارک ژوراسیک، باغ موزه هنرایرانی و…. اشاره کرد.

در این مجال سعی ما بر آن بوده تا معروفترین جاهای دیدنی پایتخت را به شما معرفی کنیم. لطفا شما هم اگر جاهای دیدنی تهران را می شناسید که در این فهرست نیامده است با ما و دیگر همراهان سیتا به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا