ایرانگردیگلستانگیلانمازندران

بهترین زمان سفر به شمال

بهترین زمان سفر به شمال زمانی نیست که شما یک تعطیلی خوب و زیاد در پیش رو داشته باشد. شمال مانند سایر نقاط ایران فصل خاصی برای سفر دارد. فصلی که نه شرجی و گرمای هوا شما را اذیت کند و نه بارش های رگباری، ممتد و یا پراکنده موجب خراب شدن سفر شما شوند. در این مطلب، سیتا قرار است راهنمایی برای بهترین موقع سفر به خطه شمال کشور یعنی شهرهای گیلان، مازندران و گلستان باشد. پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به شمال

تفاوتی نمی کند که عازم کدام شهر در خطه شمال کشور هستید. هر سه شهر گیلان، مازندران و گلستان آب و هوای تقریبا مشابهی دارند و تنها برخی از تفاوت ها میان این 3 شهر، آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. بر همین اساس شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب و هوای شمال کشور می تواند بر هزینه های سفر شما تاثیر زیادی داشته باشد.

بنابراین اگر تصمیم داشتید سفری اقتصادی و هوشمندانه را تجربه کنید، باید با در نظر گرفتن آب و هوا زمان سفر خود را مشخص کنید. همچنین برای اینکه بتوانید در مکانی اقتصادی اقامت داشته باشید، می توانید اقامتگاه های مختلف را مقایسه کنید و رزرو هتل را به صورت آنلاین انجام دهید.

بهترین زمان برای سفر به شمال

بهترین زمان سفر به شمال؛ استان گلستان

استان گلستان را شهرهای زیبایی مانند گنبد کاووس، گرگان و بندر ترکمن در شرقی ترین قسمت و نوار شمال کشور ایران تشکیل داده اند. مجموع این 3 شهر در کنار یکدیگر، نوار شمال ایران در قسمت شرقی کشور را به زیبایی هرچه تمام تر ساخته اند. ضمن اینکه هر کدام از شهرهای گلستان به تنهایی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارند که در فصل های مختلف سال به زیبایی تمام از شما میزبانی خواهند کرد.

جغرافیای استان گلستان هیچ شباهتی به جغرافیای استان های مازندران و گیلان ندارد. به جرات می توان گفت که آب و هوای این استان با دیگر همتایان خود در شمال کشور متفاوت است. البته میزان رطوبت و بارندگی در این استان نیز مانند گیلان و مازندران بالا است، اما نسبت به 2 استان دیگر بارش های کمتری دارد.

شاید ندانید که زمستان های گلستان به شدت سرد و طاقت فرسا است. اما تابستان های آن بر خلاف مازندران و گیلان، آب و هوایی گرم و کاملاً متمایز از زمستان دارد. فصل های بهار و پاییز در استان گلستان بسیار دلچسب و مطبوع هستند و به هیچ عنوان شما با شرجی هوا در این دو فصل روبرو نیستید. ضمن اینکه سفر کردن در سرمای زمستان به گلستان نیز یک تصمیم کاملاً اشتباه است. چون شما را با سختی  های زیادی روبرو می کند. بر همین اساس بهترین زمان برای سفر به شمال ایران و استان گلستان، نیمه دوم از فروردین ماه تا مهر ماه و ابتدای ماه آبان است. برای داشتن مکانی امن برای استراحت باید یکی از هتل های گلستان را رزرو کرده و سپس سفرتان را شروع کنید.

در این بازه زمانی شما می توانید زیبایی های شهرهای گلستان را در واقعیت و با چشمان خود به راحتی مشاهده کنید. در این فصل ها آب و هوا شدیداً مطبوع و دلپذیر است و همه چیز همانند تصاویری است که شما از طبیعت و زیبایی های این استان در فضای مجازی مشاهده کرده اید.

استان گلستان

بهترین زمان برای سفر به شمال؛ استان گیلان

استان گیلان با مرکزیت شهر رشت یکی از زیباترین استان های شمال کشور است که تماشای زیبایی آن نفس شما را بند می آورد. این شهر هم طبیعت جادویی و مسحور کننده ای دارد و هم آب و هوای آن شگفت انگیز است. ضمن اینکه همانند سایر شهرهای ایران به لحاظ تاریخی و فرهنگی به شدت غنی است. یکی از شهرهای زیبای گیلان، لاهیجان است که در آن شما شگفتی های طبیعی و تاریخی و گردشگری فراوانی را مشاهده می کنید.

جالب است که بدانید استان گیلان آب و هوایی تقریباً شبیه به مازندران دارد. تابستان های آن شدیداً گرم و شرجی هستند و دمای هوا تا ۳۷ درجه هم بالا می رود. شدیدترین گرما را در فصل تابستان و در استان گیلان می توانید در تابستان و مرداد ماه تجربه کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم که تحت هیچ شرایطی در مرداد ماه عازم گیلان نشوید. البته ناگفته نماند که همه چیز به سطح تحمل بدن شما بستگی دارد. اگر با گرما مشکلی ندارید، می توانید در تابستان به این شهر سفر کنید. جالب اینجاست که بیشتر خانواده هایی که فرزندانشان به مدرسه می روند و تابستان اوقات فراغت آن ها به حساب می آید، فصل تابستان را برای سفر به گیلان انتخاب می کنند.

بر همین اساس فصل زمستان نیز دمای هوا در استان گیلان تا منفی ۵ درجه کاهش پیدا می کند. به همین دلیل جدا توصیه می کنیم که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب نکنید. در اصل بهترین زمان برای سفر به شمال و به استان گیلان از نیمه دوم فروردین ماه تا مهر ماه و تا انتهای آبان ماه است. شما می توانید هتل های گیلان را به صورت آنلاین ببینید و پیش از شروع سفر یکی از آن ها را رزرو کنید.

استان گیلان

 بهترین زمان سفر به شمال؛ استان مازندران

استان مازندران تابستان هایی به شدت شرجی و گرم و زمستان هایی سرد و استخوان سوز دارد. به همین دلیل می توان گفت که بهترین زمان سفر به شمال کشور و البته استان مازندران، فصل پاییز و فصل بهار است.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد آب و هوای استان مازندران برای شما توضیح دهیم باید اینگونه گفت که سرمای هوا در استان مازندران و در فصل زمستان به قدری شدید است که شاید تحمل آن برای شما ممکن نباشد. ضمن اینکه گرمای تابستان نیز در این فصل برای برخی از افراد قابل تحمل نیست. حتی ممکن است به دلیل بالا بودن شرجی هوا و شدت تابش آفتاب با مشکلاتی مانند تنگی نفس یا آفتاب سوختگی هم روبرو شوید.

اما نیمه دوم فروردین ماه تا خرداد ماه و تا انتهای مهر ماه، از بهترین اوقات برای سفر به مازندران محسوب می شوند. مهر ماه آغاز فعالیت مدارس است. در این بازه زمانی شهر مازندران به شدت خلوت است. این موضوع کمک می کند تا شما هزینه های سفر خود را به خوبی مدیریت کنید. ضمن اینکه در مهر ماه هوا هنوز آنچنان سرد نشده و شرایط جوی پایدار و مطمئن است.

همچنین اگر تصمیم گرفتید که به مازندران سفر کنید توصیه می کنیم که حتماً سری هم به شهر فوق العاده رامسر بزنید. در گذشته این شهر را عروس خطه شمال ایران می دانستند و هنوز هم با اختلاف، در میان سایر شهرستان های مازندران همانند نگینی زمردین می درخشد. لازم به ذکر است می توانید لیستی از هتل های مازندران را مشاهده کرده و پس از یک انتخاب مناسب و قبل از شروع سفر رزرو خود را انجام دهید.

استان مازندران

سفر به شمال کشور در بهترین فصل و زمان

این مطلب به بهترین زمان برای سفر به شمال اختصاص پیدا کرد. واقعیت این است که بهترین زمان برای سفر کردن به خطه شمال کشور از نظر هر فردی کاملاً متمایز است. برخی از افراد روزهای بارانی، سرد و پربارش را دوست دارند و برخی دیگر بر حسب سلیقه خود روزهای آفتابی و گرم را ترجیح می دهند. جالب اینجاست که بدانید افرادی که به هیچ عنوان طاقت شرجی هوا را ندارند نمی توانند فصل گرم تابستان را تحمل کنند. همچنین افرادی که طبع سردی دارند نیز از سرمای گزنده شمال کشور فراری هستند. پس بهتر است پس از تصمیم گیری درباره زمان سفر به شمال، هتل های مختلف را از سیتا، چک کرده و در کمترین زمان رزرو خود را به نتیجه برسانید.

سیتا تریپ در این مطلب تلاش کرده است که به تفکیک، بهترین زمان سفر به 3 استان خطه شمال کشور را برای شما به درستی توصیف کند. مطمئن باشید که از سفر جذاب خود در این بازه های زمانی به شمال کشور بهترین خاطره ها را خواهید داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا