ایرانگردیدانستنی های سفردانستنی های مشهدمراکز خرید مشهدمشهد

همه چیز درباره مراکز خرید مشهد

خرید یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که حسابی حال و هوایتان را عوض می کند. حال اگر مسافر باشید و بخواهید در شهر مورد نظرتان خرید کنید داستان کمی متفاوت خواهد بود؛ چرا که در صورتی که راه بلد نباشید و مراکز خرید را نشناسید، علاوه بر اینکه زمان خود را از دست خواهید داد، ممکن است نتوانید خریدی مناسب را نیز انجام دهید. به این دلیل بر آن شدیم تا مراکز خرید مشهد را به تفکیک مراکز خرید لوکس و همینطور بازارهای ارزان قیمت به شما معرفی کنیم. پس اگر می خواهید در سفر به مشهد از خریدتان رضایت کافی داشته باشید؛ تا انتهای این مطلب با رزرواسیون سیتا همراه باشید.

همین حالا رزرو کنید:   هتل های مشهد           هتل مدینه الرضا مشهد            هتل رز درویشی مشهد

مراکز خرید مشهد

مشهد همان شهر مقدس و پر طرفداری است که همه ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران است. این شهر دارای بازارها و پاساژهای بسیاری است. بسته به اینکه خرید شما چیست یا اینکه چه میزان هزینه می خواهید به خرید خود در مشهد اختصاص دهید و علاوه بر این در کدام نقطه از مشهد اقامت دارید، می تواند در انتخاب یک مرکز خرید تاثیر بسزایی داشته باشد. از مراکز خرید سنتی تا مدرن و بازارهای روز می توانند در سفر به مشهد در فهرست انتخاب شما قرار گیرد. با معرفی مراکز خرید مشهد آن هم از نوع لوکس و مدرن، این نوشتار را آغاز می کنیم.

مراکز خرید مشهد؛ پاساژ های لوکس و مدرن

اگر جزو کسانی هستید که می خواهید سری به پاساژهای مدرن و لوکس مشهد بزنید باید گفت انتخاب های زیادی در مشهد خواهید داشت. یکی از خیابان هایی که می تواند در فهرست انتخاب شما برای خریدی لوکس قرار گیرد؛ خیابان “سجاد” است. انواع پاساژ های شیک و مدرن را در این خیابان خواهید دید.

از دیگر خیابان های معروف مشهد برای خریدی لوکس می توان به خیابان “جانباز” اشاره کرد. خیابان جانباز نیز از نقاط مرفه نشین مشهد است که البته مملو از مجتمع های تجاری مدرن است. برای خرید کیف و کفش و پوشاک های برند هم خیابان “راهنمایی” مشهد بهترین انتخاب شما خواهد بود. در ادامه مدرن ترین مراکز خرید مشهد را با هم از نظر می گذرانیم.

مرکز خرید الماس شرق

یکی از مدرن ترین مراکز تجاری مشهد مجتمع تجاری الماس شرق است. این مرکز خرید شش طبقه دارد و علاوه بر برخورداری از مراکز تجاری متعدد دارای امکانات رفاهی نیز است. اگر از جمله طرفداران خرید اجناس برند و با کیفیت هستید مرکز خرید الماس شرق بهترین انتخاب شما خواهد بود. از دیگر امکانات این مجتمع می توان به رستوران، شهربازی، سینما 6 بعدی، اتاق عکاسی و گریم، کافی شاپ، پارکینگ، سالن اجتماعات، آژانس های هواپیمایی، پارکینگ طبقاتی و… اشاره کرد. این مرکز در انتهای بلوار خیام شمالی قرار دارد.

مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید آرمیتاژ

مرکز خرید آرمیتاژ در واقع یک برج تجاری و اداری مدرن با امکانات رفاهی کامل است که برای خریدی لوکس می توانید روی آن حساب باز کنید. انواع فروشگاه های پوشاک، اسباب بازی، کافه کودک، کالای خواب، لوازم آشپزخانه و…. را در مرکز خرید آرمیتاژ خواهید دید. از مهمترین امکانات این مرکز خرید می توان به فورت کورت (مجموعه مواد غذایی)، کافی شاپ، رستوران، پردیس سینمایی، مجموعه استخر، سالن بدنسازی، گالری هنر و موزه اشاره کرد. این مرکز در بلوار هفت تیر قرار دارد.

مرکز خرید آرمیتاژ

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال یکی دیگر از مراکز خرید مشهد است که می توانید برای خرید اجناس با کیفیت با برندهای معتبر انتخاب نمایید. این مجتمع در نزدیکی مرکز خرید الماس شرق قرار گرفته است. بنابراین می توانید در یک محدوده به دو مرکز خرید نیز سری بزنید. اگر شهروند مشهدی هستید مبلمان های شیک و زیبایی را می توانید در این مرکز خرید انتخاب کنید. اگر هم مسافر مشهد هستید می توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، سوغات و… را در این مجتمع خریداری نمایید. علاوه بر این مجتمع وصال از امکانات رفاهی نظیر؛ پارکینگ، رستوران، هایپر مارکت و کافی شاپ برخوردار است. این مرکز در انتهای بلوار خیام شمالی قرار گرفته است.

مجتمع تجاری وصال

مرکز خرید پروما

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد، مرکز خرید پروما است که دارای امکانات تجاری و رفاهی مدرن است. در این مرکز خرید فروشگاه های پوشاک، اجناس کادویی، آرایشی، سوغات، سوپرمارکت، فروشگاه کتاب و… موجود است. شهربازی سرپوشیده نیز از دیگر امکانات مرکز خرید پروما است. از مهمترین امکانات این مرکز خرید می توان به سالن بیلیارد و بولینگ، کافی شاپ، رستوران، فست فود و پارکینگ اشاره کرد. این مرکز در بلوار فردوسی و میدان جانباز قرار گرفته است.

مرکز خرید پروما

مرکز خرید آلتون مشهد

برج آلتون از محبوب ترین مراکز خرید مشهد است. این برج نیز دارای واحدهای تجاری متنوع و امکانات رفاهی به روز است. اگر می خواهید محصولات چرمی برند و با کیفیت تهیه کنید مرکز خرید آلتون یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد. علاوه بر این فروشگاه های لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای کودک و… نیز بهترین اجناس را به خریداران ارائه می کنند. جالب است بدانید که رستوران معروف پسران کریم نیز در همین برج قرار دارد. از دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید می توان به فروشگاه زنجیره ای، فضای بازی کودکان، کافی شاپ، رستوران و پارکینگ طبقاتی اشاره کرد. این مرکز در خیابان دانشگاه، مابین دانشگاه 22 و 23 قرار گرفته است.

مرکز خرید آلتون

مراکز لوکس خرید مشهد در یک نگاه

همانطور که ذکر شد؛ برای خریدی لوکس در مشهد انتخاب های زیادی خواهید داشت. مهمترین مراکز خرید مشهد را که در این دسته قرار می گیرند را در ادامه آورده ایم.

مرکز خرید کاسپین مد؛ بلوار امام سجاد

مرکز خرید خورشید؛ بلوار احمد آباد

کیان سنتر 1 و 2 ؛ بلوار جانباز

مجتمع تجاری اکسین؛ شهرک غرب قاسم آباد

مرکز خرید زیست خاور؛ میدان شریعتی

مرکز خرید آرمان؛ خیابان نواب صفوی

مشهد مال؛ بلوار سجاد، نبش چهار راه سجاد

ویلاژ توریست مشهد؛ ابتدای جاده طرقبه

مرکز خرید پاژ؛ میدان جانباز

مرکز خرید مروارید گوهرشاد؛ خیابان جانباز

بازار قسطنطنیه؛ بلوار احمد آباد

بازار بزرگ اطلس؛ بزرگراه شهید کلانتری

برج سلمان؛ خیابان راهنمایی

مجتمع تجاری زمرد؛ خیابان صیاد شیرازی 2

مراکز خرید مشهد؛ بازارهای ارزان

اگر می خواهید در سفر به مشهد در هزینه های خرید خود کاهش قابل توجهی داشته باشید. ضمنا سوغاتی مناسب را برای دوستانتان بخرید. حتما سری به بازار های ارزان مشهد بزنید. این بازارها اکثرا در اطراف حرم امام رضا (ع) قرار گرفته اند.

بازار رضا

یکی از معروفترین مراکز خرید مشهد بازار رضاست. بازار رضا بنایی دو طبقه دارد و دارای بافتی سنتی است. این بازار یادگار دوران پهلوی است. در سفر به مشهد بعد از زیارت حرم امام رضا می توانید سری به این بازار بزنید و سوغاتی مناسب تهیه کنید. بازار رضا دارای چندین سرا، چهار سوق و راهرو است. در این بازار علاوه بر خریدی با قیمت مناسب می توانید یک بازار گردی دلچسب هم داشته باشید. این مرکز در میدان بیت المقدس قرار گرفته است.

بازار رضا مشهد

هتل های نزدیک بازار رضا مشهد

بازار مرکزی مشهد

از دیگر مراکز خرید مشهد که اجناسی مقرون به صرفه ارائه می کنند می توان به بازار مرکزی اشاره کرد. این بازار دو فاز دارد که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. در هر دو فاز این بازار می توانید سوغاتی مشهد، انواع پوشاک، بدلیجات؛ فرش، انواع انگشتر با سنگ های قیمتی و … را خریداری نمایید. اگر با خودرو شخصی سفر می کنید می توانید ماشین خود را به پارکینگ بازار نیز بسپارید. فاز یک این مرکز در خیابان آیت الله بهجت و چهار راه شهدا و فاز دو آن تقاطع بلوار آیت الله شیرازی و بهجت قرار گرفته اند.

بازار مرکزی مشهد

هتل های نزدیک بازار مرکزی مشهد

بازار 17 شهریور

اگر در جستجوی خرید اجناس مارک نیستید و می خواهید اجناسی ارزان تهیه کنید؛ به بازار 17 شهریور بروید. بازار 17 شهریور نیز همچون بازار رضا فاصله بسیار نزدیکی تا حرم دارد. ایستگاه مترو نیز در نزدیکی این بازار قرار دارد. اگر از گشت در این بازار خسته نشدید می توانید به دو خانه تاریخی توکلی و داروغه نیز در نزدیکی بازار سری بزنید. این مرکز انتهای بازار رضا و در میدان 17 شهریور قرار گرفته است.

مرکز خرید 17 شهریور

بازار امین

یکی از مراکز خرید مشهد که ارزان و پر طرفدار است بازار امین نام دارد. این بازار نیز در نزدیکی حرم قرار دارد. برای خرید انواع کالاها از جمله پوشاک، کادویی، سوغات و…. بهتر است راه بازار امین را در پیش بگیرید. این مرکز در خیابان نواب صفوی قرار گرفته است.

بازار روس ها

بازار روس ها یا بازار حکیم از دیگر مراکز خرید مشهد است که انتخابی دیگر برای خریدی مقرون به صرفه در مشهد محسوب می شود. این بازار با حال و هوای قدیمی و تنوع در اجناس طرفداران خودش را دارد. در این بازار برخلاف اسمش انواع کالاهای ایرانی و چینی به فروش می رسد. این مرکز در خیابان امام خمینی نرسیده به میدان شهدا قرار گرفته است.

بازارها و مراکز خرید ارزان مشهد در یک نگاه

مراکز خرید ارزان قیمت مشهد به اینجا ختم نمی شود. در ادامه به تعدادی از مهمترین مراکز خرید که در این فهرست قرار می گیرند اشاره می کنیم.

بازار جنت؛ خیابان جنت

بازار گوهرشاد؛ بلوار شهید صادقی

بازار بین المللی سپاد؛ انتهای بلوار خیام شمالی

بازار غدیر؛ ابتدای خیابان شیرازی

مرکز خرید فردوسی؛ نبش میدان مفتح

بازار سرشور؛ خیابان خسروی نو

به پایان معرفی بازارها و مراکز خرید مشهد رسیدیم. سعی ما بر این بوده تا شناخته شده ترین و مهمترین مراکز خرید این شهر را به شما معرفی کنیم اگر شما هم تجربه خرید در مشهد را داشته اید لطفا در زیر همین نوشتار با ما و دیگر همراهان سیتا به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا