آذربایجان غربیایرانگردی

بهترین زمان سفر به اردبیل

بهترین زمان سفر به اردبیل را اگر بدانید، این شهر را تبدیل به مقصدی همیشگی برای سفرهای خود در آن زمان خواهید کرد. اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خاصی که دارد، همیشه برای مسافرت مناسب نیست و مانند سایر شهرهای ایران، زمان مناسبی برای سفر دارد که باید از آن مطلع شوید. چرا که در این صورت هم سفر لذت بخش تری خواهید داشت و هم فرصت مناسب تری برای بازدید از دیدنی ها و زیبایی های آن. اگر قصد سفر به اردبیل را دارید، این مطلب برای شماست تا با طلایی ترین زمان برای سفر به این شهر سردسیر آشنا شوید و سپس به رزرو هتل های اردبیل بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به اردبیل

بهترین زمان برای سفر به اردبیل یعنی زمانی که شما از سرمای شدید به خود نلرزیده، نوک بینی تان قرمز نشده باشد و دست هایتان از شدت برودت هوا کرخت و بی حس نباشند. سرمای اردبیل تا مغز استخوان شما نفوذ می کند و به قدری غیرقابل تحمل است که می تواند سفر شما را به سخت ترین سفر و بدترین خاطره تبدیل کند.

اردبیل در جوار سبلان نشسته و به همین خاطر آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد. البته زیبایی های طبیعی و گردشگری آن نیز به فراخور حال، مثال زدنی و شگفت انگیز است. به همین دلیل یکی از مقاصد سفر همیشگی گردشگران به حساب می آید. ورزش های زمستانی همیشه در اردبیل به راه است و تفریحات آن در تمام اوقات می تواند برای شما جذاب و وسوسه کننده باشد. اما باید بدانید که چه زمانی اقدام به رزرو هتل کنید تا همه چیز مطابق میل شما پیش برود.

بهترین زمان سفر به اردبیل

 

آب و هوای اردبیل

اردبیل زمستان هایی دارد که می توانند شما را در خود ببلعند. دمای هوای این شهر در فصل های سرد سال تقریبا از ۸ درجه تا ۱۱ درجه زیر صفر می رسد. زمستان های سرد اردبیل در کنار بارش برف و باران مثال زدنی بوده و از میانه های پاییز تا انتهای اسفند بیشترین قدرت خود را نشان می دهند. بر همین اساس زمستان نمی تواند بهترین زمان سفر به اردبیل باشد. ولی با تمام این تفاسیر اردبیل شهری کوهستانی و همیشه برفی است که پیست اسکی های آن حرف ندارد.

اگر تصمیم گرفتید در فصل زمستان به اردبیل سفر کنید توصیه می کنیم که از پیست اسکی آلوارس که نزدیک به شهر سرعین قرار گرفته، غافل نشده و خود را به یک تفریح زمستانی بی نظیر دعوت کنید. در نهایت پیشنهاد ویژه ما این است که اگر اردبیل را برای مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، باید بدانید که فصل تابستان بهترین و مناسب ترین فصل برای سفر به این شهر به حساب می آید.

آب و هوای اردبیل

تابستانی زمستانی در اردبیل

حالا که متوجه شدید بهترین زمان برای سفر به اردبیل فصل تابستان است؛ بد نیست بدانید که شهر اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، آب و هوایی به شدت خنک و دلنشین در تابستان دارد. این شهر در ارتفاع قرار گرفته و حتی در میانه و انتهای تابستان نیز کاملاً سفید پوش است.  اگر شهریور ماه زمان انتخابی شما برای سفر باشد، بدون شک با برف هایی روبرو می شوید که خیال آب شدن ندارند.

هوای تابستان اردبیل، تمیز است؛ طبیعتی بسیار زیبا و روح نواز داشته و غذاها و خوراکی های محلی و سنتی این شهر می توانند شما را متقاعد کنند که این شهر بهترین مقصد برای سفر است. همچنین جاذبه های طبیعی در اطراف اردبیل شامل مشه سویی، دامنه سبلان، جنگل فندقلو و غیره است که در سفر خود به اردبیل نباید از آن ها بی نصیب بمانید. لازم به ذکر است اگر دوست دارید در هتلی پنج ستاره با امکاناتی عالی اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما هتل یاکاموز اردبیل است که در سال 1400 به بهره برداری رسید.

تابستانی زمستان در اردبیل

دیدنی های اردبیل در تابستان

همانطور که گفتیم تابستان بهترین زمان سفر به اردبیل است. ولی آیا زیبایی های این شهر را می شناسید که با گشت و گذارهای خود بتوانید بهترین خاطره را از سفر به این شهر داشته باشید؟ تابستان های اردبیل همیشه بوی خاک نم دار و باران خورده می دهد که در کنار مه غلیظی که همه جا را فرا گرفته، می تواند جذاب ترین تجربه سفر شما باشد. حالا در ادامه این مطلب با هم به تماشای زیبایی های اردبیل می رویم تا شما با بهترین نقاط برای گشت و گذار و تفریح در سفر تابستانه خود به این شهر بیشتر آشنا شوید.

ارتفاعات همیشه سفید پوش سبلان

قله های کوه سبلان همیشه پوشیده از یک لایه ی سفید برف هستند. سبلان 3 قله دارد؛ قله های هرم، کسرا و سلطان ساوالان قله های معروف این کوه هستند که البته تمایلی به آتش بازی نداشته و آتشفشان های آن ها غیر فعال است. در بالاترین نقطه قله، شما با یک دریاچه کاملاً گِرد روبرو هستید که آب آن شفاف ترین و زلال ترین آب جهان است که تابحال مشاهده کرده اید.

جالب است که بدانید دمای این نقطه در گرم ترین روزهای تابستان، صفر درجه سانتیگراد است. همچنین موجوداتی که در آب این دریاچه زندگی می کنند، شامل سخت پوستان و جلبک ها هستند. تابستان و سفر به این نقطه در اردبیل می تواند شما را متحیر کند، چرا که مراتع سرسبز بوده و دشت ها پوشیده از گل های رنگارنگ هستند. شما حتی سر سوزنی از گرمای تابستان را در این منطقه احساس نخواهید کرد. دمای هوا در این نقطه و در اوج گرمای تابستان فقط 20 تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

کوه سبلان اردبیل

تالاب خاکستری قره گل

این تالاب یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردبیل به حساب می آید که فاصله اندکی با سبلان دارد و آب آن تقریباً خاکستری رنگ است. تیره بودن رنگ تالاب نشان می دهد که کوه سبلان خاکستر آتشفشان خود را به تالاب هدیه داده و بستر آن را پر کرده است. آب و هوای اطراف این تالاب در فصل تابستان به قدری خنک است که دل کندن از آن برای شما ممکن نیست. این تالاب زیستگاهی اصلی برای پرندگان کوچک و  همینطور آبزیان به حساب می آید.

تالاب قره گل بواسطه آب شدن برف های زمستانی در ارتفاعات به وجود آمده و زیبایی آن با وجود پرندگانی مانند پرستوی دریایی، فلامینگو و غاز خاکستری هزار برابر می شود. نا گفته نماند که شما می توانید به همراه خانواده یا دوستان خود در اطراف این تالاب چادر زده و اقامت دلنشینی را در دل طبیعت تجربه کنید.

تالاب قره گل

جنگل بی انتهای فندقلو

اردبیل در اطراف خود جنگلی مثال زدنی دارد که یکی از مقاصد سفر همیشگی گردشگران است. جنگل فندقلو که دقیقاً در جاده اردبیل به سمت آستارا واقع شده و با خانه های کوچک چوبی که برای اقامت مسافران و گردشگران هستند، به خوبی از شما پذیرایی می کند. این جنگل در بیشتر اوقات سال مملو از مه بوده و اگر به اردبیل سفر کنید، تابستان خود را در این جنگل و فقط در میان ابرها سپری خواهید کرد. جنگل فندقلو گونه های بی نظیر درختانی چون فندق، بیدمشک، بلوط، ممرز و غیره دارد. همچنین دشت بابونه فندقلو شهرتی جهانی داشته و با گل های بابونه زرد رنگ و خاص خود می تواند هر بیماری را درمان کند.

جنگل فندقلو

دشت مخملی مغان

دشت مغان که دقیقاً در شهرستان پارس آباد واقع شده، فاصله اندکی تا رود ارس دارد و منطقه ای کاملاً مناسب برای برپایی کمپ محسوب می شود. این دشت منطقه ای ییلاقی به حساب می آید که در ارتفاعات سبلان قرار گرفته و به دلیل آب و هوای مطبوع و خنکی که دارد، همیشه سرسبز است. در جوار دشت مغان، شما روستاهای گردشگری متعددی را خواهید دید که قدم زدن در میان خانه های چوبی و مردمان خونگرم آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

در دشت مغان گیاهان دارویی فراوانی را مشاهده خواهید کرد که همگی خاصیت درمانی داشته و مفید هستند. ناگفته نماند که این منطقه جزء مناطق حفاظت شده توسط محیط زیست است که علت آن نیز وجود تالاب های متعدد مغان است. این تالاب ها محلی برای زندگی پرندگان مهاجر مانند قو، اردک تاج دار، غاز خاکستری و غیر هستند.

دشت مغان

جنگل همیشه سبز مِشه

این جنگل در بهترین زمان سفر به اردبیل یعنی در تابستان، غوغا می کند. جنگل مشه از جمله جنگل های بکر و دست نخورده در اردبیل  به حساب می آید که بسیار خوش آب و هوا است. در فصل بهار و خصوصاً تابستان و در این جنگل شما با زیباترین مخلوقات خداوند روبرو هستید. از شهرستان زیبای نمین تا جنگل مِشه سویی فاصله زیادی وجود ندارد و این جنگل درست در حدود ۲۵ کیلومتری اردبیل واقع شده است. فراموش نکنید که در کنار تفریحات جذاب طبیعی این منطقه، از چشمه آب گرم، پیست اسکی و حضور در کلبه های اقامتی هم غافل نشوید. فراموش نکنید که چشمه آب گرم جنگل مِشه سویی خواص درمانی فراوانی برای درد کمر و پاها دارد.

جنگل مشه

آبشار خروشان کرکری

و در نهایت به زیباترین و البته مرتفع ترین آبشار اردبیل می رسیم که در شهرستان زیبای مشکین شهر قرار دارد. سردی آب آن بقدری زیاد است که شما بیشتر از یک دقیقه نمی توانید دست خود را در آب نگه دارید؛ حتی اگر زمان سفر شما مرداد ماه و در اوج گرما باشد. آبشار کرکری ۱۵ کیلومتر تا مشکین شهر فاصله دارد، اما چون مسیر دسترسی به آن یک جاده خاکی است، تقریباً بعد از ۳۰ دقیقه به این آبشار می رسید. ناگفته نماند که در مسیر این آبشار می توانید استخرهای پرورش ماهی را نیز ببینید. همچنین عشایر ییلاق نشین هم به دلیل آب و هوای خاص و متفاوت این آبشار، در قسمت بالای آن سکنی گزیده اند.

آبشار کرکری

بهترین زمان برای سفر به اردبیل جهت ثبت بهترین خاطرات

حالا که بهترین زمان سفر به اردبیل را شناختید، باید باروبندیل خود را بسته و عازم اردبیل شوید. این سفر در فصل تابستان بقدری جذاب و دلنشین است که از این به بعد مقصد سفر ثابت شما برای فرار از گرمای تابستان و تجربه زمستان در دل تابستان خواهد بود. اما فراموش نکنید که تجهیزات لازم برای این سفر را به همراه داشته باشید. لباس گرم و کیسه خواب در میان تجهیزات سفر شما حرف اول را می زنند. امیدواریم با این مطلب از سیتا تریپ سفر خوش و لذت بخشی را در اردبیل تجربه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا