ایرانگردیدانستنی های مشهدمشهدمکان های تفریحی

سوغات مشهد چیست و از کجا بخریم؟

مشهد، از مقاصد پر طرفدار برای سفر محسوب می شود. شهری که همه ساله میزبان مسافرانی است که به هوای زیارت حرم امام رضا راهی این شهر می شوند. همانطور که می دانید، سفر به مشهد جزو سفرهای خاطره انگیز ما ایرانیان محسوب می شود. اگر شما هم تصمیم دارید برای سفر به این شهر برنامه ریزی کنید و می خواهید بدانید سوغات مشهد چیست و از کجا می توانید سوغات مورد نظرتان را تهیه کنید مطالعه این نوشتار را از دست ندهید.

همین حالا رزرو کنید:       هتل های مشهد              هتل قصرالضیافه مشهد              هتل جواد مشهد

سوغات مشهد چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی این نوشتار بپردازیم؛ بهتر است انواع سوغات این شهر را به شما معرفی نماییم. سوغات این شهر را می توانید از میان طیف وسیعی از صنایع دستی و خوراکی ها انتخاب نمایید. خوراکی ها را در بسته بندی های شکیل و زیبا و صنایع دستی که هنر دست مردمان خوش سلیقه و هنرمند این سرزمین است را می توانید تهیه کنید. با وجود این همه سوغات خوشمزه و زیبا مگر می شود دست خالی از این سفر بازگشت؟ هتل خود را از سیتا رزرو کنید و سوغات مشهد را از بازارهایی که معرفی خواهیم کرد تهیه نمایید.

انواع خوراکی های سوغات مشهد

در بازگشت از سفر مشهد مقدس اگر می خواهید انواع خوراکی ها را در جعبه هایی زیبا قرار دهید و به عزیزانتان هدیه دهید، می توانید مواردی که در ادامه ذکر می شود را خریداری نمایید:

         –  زعفران مرغوب

         –  زرشک

         –  انواع ادویه خصوصا ادویه هفت قلم

         –  نبات

         –  نقل

         –  خشکبار

         –  جیلی بیلی (آبنبات هایی خوشرنگ شبیه پاستیل)

         –  شیرینی محلی

خوراکی سوغات مشهد

صنایع دستی سوغاتی به یاد ماندنی

برای خرید سوغاتی ارزشمند و ماندگار از مشهد می ‎توانید مواردی که در ادامه بیان می کنیم را خریداری کرده و به دوستانتان هدیه دهید:

–  انگشتر

–  انواع زیورآلات

–  انواع سنگ های تزیینی

–  گلیم های رنگارنگ

–  انواع قالی

–  محصولات پوستین دوزی

–  دیگ های سنگی یا به قول مشهدی ها “هرکاره”

–  مهر و جانماز

–  انواع تسبیح

–  جام چهل کلید

–  سبدهای تزیینی مزین به هنر ارغوان بافی

–  محصولات نمدی

صنایع دستی سوغات مشهد

سوغات مشهد را از کجا بخریم؟

مشهد مراکز خرید زیادی دارد که می توانید برای خرید سوغات، آن ها را انتخاب نمایید. از پاساژهای مدرن و شیک گرفته تا بازارهایی با قیمت هایی مناسب و ارزان که می تواند جزو انتخاب های شما قرار گیرد. فهرست پیش رو شامل معرفی بازارهایی است که تنوع خوبی در ارائه انواع اجناس دارند و ضمنا کالاهایی را با قیمت هایی مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می کنند. برخی از بازارهای ذکر شده، فاصله کمی با حرم امام رضا (ع) دارند.

بازار رضا

بازار رضا یکی از مهمترین مراکز خرید سوغات مشهد است. این بازار سرپوشیده در حد فاصل میدان بیت المقدس (فلکه آب) و میدان هفده شهریور قرار دارد. از مهمترین ویژگی های این بازار، موقعیت مکانی آن و قرارگیری در نزدیکی حرم امام رضا (ع) است. شش بازار مجزا در ساختمان دو طبقه این بازار قرار دارد. اگر به این بازار وارد شدید، بی گمان بدون خرید سوغات برنخواهید گشت.

– طبقه همکف: در این طبقه از بازار رضا می توانید انواع مهر، تسبیح، جانماز، چادر نماز، انواع ادویه و زعفران، نقل و نبات، اسباب بازی، پوشاک، جواهرات، طلا، نقره و… را با قیمت هایی مناسب تهیه نمایید.

– طبقه اول: در این طبقه از بازار رضا بیشتر فروشگاه های طلاسازی، فیروزه تراشی، سنگ های تزیینی و… وجود دارد.

لازم به ذکر است هتل اطلس مشهد در نزدیکی این بازار قرار دارد و اقامتی دلچسب را به میهمانان خود هدیه می دهد.

بازار رضا سوغات مشهد

بازار 17 شهریور

یکی دیگر از بازارهای مشهد که می توانید برای خرید سوغات مشهد انتخاب نمایید، بازار 17 شهریور است. بازار هفده شهریور در میدانی به همین نام و در انتهای بازار امام رضا قرار دارد. اگر می خواهید در تنوع کم نظیری از پوشاک قرار بگیرید، حتما سری به این بازار بزنید. در بازار 17 شهریور، انواع فروشگاه های پوشاک با قیمت هایی مناسب را خواهید دید. چندین فروشگاه عمده فروشی نیز در این بازار وجود دارد.

بازار امین

بازار امین از دیگر مراکز برای خرید سوغات مشهد محسوب می شود. این بازار در ابتدای خیابان نواب صفوی و در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد. از ویژگی های خوب و مورد توجه در بازار امین قیمت هایی مقرون به صرفه و تنوع اجناس است. در سه طبقه این بازار اجناس مختلفی وجود دارد که موجب می شود دست خالی از این بازار باز نگردید. گفتنی است؛ این بازار پارکینگ نیز دارد. اقلام فروشی در بازار امین مشهد شامل موارد زیر می باشد:

  • محصولات الکترونیکی
  • پوشاک
  • کیف
  • کفش
  • لوازم آرایشی
  • لوازم بدلیجات و نقره
  • خوراکی های سنتی
  • لوازم تزئینی
  • لوازم خانگی
  • و…

گفتنی است؛ یکی از بهترین هتل های پنج ستاره مشهد به نام هتل قصر الضیافه می تواند اقامت خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

بازار سپاد مشهد

در بخش دیگر مشهد و در حاشیه شمالی این شهر، بازار دیگری قرار دارد که مورد توجه مسافران است. برای رسیدن به این بازار باید به  انتهای بلوار خیام شمالی بروید. باید گفت این بازار فاصله ای نیم ساعته با حرم امام رضا (ع) دارد. این بازار در واقع مجموعه ای از بازارهاست که به یکدیگر متصل اند. در این بازار انواع غرفه های فروش متنوع از جمله سوغات مشهد وجود دارد (حدود 200 فروشگاه) که شما می توانید به راحتی سوغات مناسب خود را تهیه نمایید. در بازار سپاد امکانات دیگری از قبیل رستوران، کافی شاپ، کافی نت و… نیز قرار دارد. انواع بازارهای موجود در بازار سپاد مشهد و اقلام فروشی شامل موارد زیر می باشد:

  • بازار گسترده گل و گیاهان زینتی
  • بازار متنوع مبلمان
  • انواع پوشاک زنانه و مردانه
  • لوازم خانگی
  • کیف
  • کفش
  • انواع سوغات مشهد
  • و…

بازار سپاد سوغات مشهد

مجتمع تجاری شرق زیست

در ضلع شمالی حرم امام رضا و در حاشیه میدان طبرسی مجتمع تجاری شرق زیست قرار دارد. این مرکز تجاری 9 طبقه دارد و شامل هتل، رستوران و سه طبقه فروشگاه است. در فروشگاه های این مرکز تجاری می توانید انواع سوغات مشهد را با قیمتی مناسب خریداری کنید. علاوه بر این می توانید در تنوع پوشاک این مجتمع تجاری، لباس مورد نظرتان را نیز خریداری کنید. به طور مختصر لیستی از اقلام فروشی این مجتمع را در ادامه بیان می کنیم:

  • زرشک
  • زعفران
  • عطر و ادکلن
  • ساعت و بدلیجات
  • پارچه
  • پوشاک از جمله مانتو و روسری و اقلام دیگر
  • خشکبار و آجیل
  • و…

بازار شرق مشهد سوغات مشهد

بازار مرکزی مشهد

برای خرید و گشت و گذاری در بازار مرکزی مشهد باید به چهار راه شهدا بروید. بازار مرکزی مشهد چهار طبقه و دو فاز دارد. اگر با خودرو شخصی می خواهید سری به این بازار بزنید، نگران جای پارک نباشید؛ می توانید خودرو خود را به پارکینگ مجموعه بازار بسپارید. در این بازار می توانید انواع سوغات مشهد را در تنوعی مطلوب خریداری نمایید.

بازار مرکزی مشهد سوغات مشهد

بازار روس ها (بازار حکیم)

بازار روس ها در خیابان سعدی و روبروی اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد. این بازار فروشندگان روس نیز دارد و مملو از فروشگاه ها و کالاهایی از انواع مختلف است. در این بازار می توانید “انواع پوشاک، سوغات مشهد، اسباب بازی، دوربین و…” را خریداری نمایید. ناگفته نماند؛ در بازار روس ها کالاهای چینی نیز پیدا می شود. علاوه بر این در این بازار امکاناتی از قبیل پارکینگ، وسایل بازی کودکان، کافه تریا نیز وجود دارد.

بازار هنر

اگر می خواهید هنر دست هنرمندان این سرزمین را در بازگشت از سفر همراه خود داشته باشید؛ حتما سری به بازار هنر بزنید بزنید. این بازار در خیابان کوهسنگی قرار دارد. اینجا رو در رو با هنرمند می توانید محصولاتی دست ساز را ره آورد سفرتان کنید. در بازار هنر می توانید “تابلوهای نقاشی زیبا، زیورآلات دست ساز، هنر تذهیب، محصولات سفالی محصولات چوبی و چرمی و …” را خریداری نمایید.

در نزدیکی این بازار، هتل نور مشهد وجود دارد که یک هتل 3 ستاره با امکانات خوب است. شما می توانید اطلاعات و امکانات این هتل را از سیتا مشاهده نمایید و با رزرو آن تجربه اقامتی بی نظیر را داشته باشید.

بازار غدیر

بازار غدیر در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد و یکی از بازارهایی است که به حرم متصل است به طوریکه از طرف خروجی صحن غدیر به این بازار دسترسی خواهید داشت. در این بازار می توانید “انواع سوغات مشهد و همینطور پوشاک و کیف و کفش” را خریداری نمایید.

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد. این مرکز تجاری دارای بخش های تفریحی، اقامتی و مراکز تجاری است. که اگر می خواهید در نزدیکی حرم به یک مجتمع تجاری لوکس بروید مرکز خرید آرمان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این مرکز تجاری می توانید تنوع خوبی از “انواع پوشاک، خوراک و سوغات مشهد” را بببیند. طراحی زیبای مجتمع آرمان نیز حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. آب نما، آبشار مصنوعی و صخره های سنگی و …. فضایی زیبا به این مرکز خرید بخشیده است. این مرکز پارکینگ طبقاتی و مجموعه غذایی فورد کورت نیز دارد.

از دیگر بازارهای مشهد که می توانید برای انواع خرید سوغات در شهر مشهد انتخاب نمایید می توان به بازار مولوی، بازار گوهرشاد و بازار جنت اشاره کرد.

علاوه بر این اگر می خواهید در سفر به مشهد سری هم به مجتمع های تجاری لوکس این شهر بزنید بزنید؛ می توانید به مرکز خرید آرمیتاژ، برج آلتون و مرکز خرید وصال سری بزنید یا اینکه بازدید از مرکز خرید پروما، مرکز تجاری اکسین یا مرکز خرید آسمان را در برنامه ریزی خود قرار دهید. سامانه رزرواسیون هتل سیتا سفری خوش و خریدی دلچسب را برای شما آرزو می کند.


اینستاگرام سیتا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا