جهانگردیکربلا

بهترین هتل های کربلا برای ایرانی ها

بهترین هتل‌های کربلا برای ایرانی‌ها

کربلا مانند جواهری در شهر عراق می‌درخشد و از مقاصد اصلی زائران ایرانی به شمار می‌رود. هر ساله میلیون‌ها زائر به‌ویژه در ایام محرم و سفر برای زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) راهی کربلا می‌شوند. از مسائلی که در سفر به کربلا برای زائران اهمیت ویژه‌ای دارد انتخاب هتل مناسب است که باعث می‌شود شرایط مطلوبی را تجربه کنند. بهترین هتل ایرانی در کربلا که تعداد آن‌ها بسیار بالا است امکانات مدرن و خدمات باکیفیت در اختیار زائران قرار می‌دهند. هتل‌ها ی کربلا از نظر دکوراسیون و نوع امکانات متنوع هستند و افراد با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانند یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین هتل‌های کربلا برای ایرانی‌ها را معرفی و بررسی کنیم.

 

بهترین هتل‌های کربلا نزدیک حرم

از آنجایی که کربلا از مقاصد زیارتی مهم در عراق به شمار می‌رود در نزدیکی حرم مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس هتل‌های متعددی وجود دارد که به دلیل فاصله کم از یکدیگر اولویت بسیاری از زائرین برای اقامت هستند. لیست بهترین هتل‌های کربلا در نزدیکی حرم عبارتند از:

  • هتل الهنون کربلا

هتل الهنون کربلا

از هتل‌های نزدیک حرم هتل چهار ستاره الهنون را می‌توان نام برد که دارای هفت طبقه و ۷۰ واحد اقامتی است. اتاق‌های این هتل بسیار متنوع هستند و به امکاناتی مانند: سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، تلفن مرکزی، تلویزیون، چای‌ساز و اینترنت مجهز شده‌اند. امکانات عمومی هتل نیز شامل: پارکینگ، خدمات ۲۴ ساعته، نظافت روزانه، خدمات پزشکی، دستگاه خودپرداز و لاندری هستند. با توجه به این که هتل الهنون مجهز به کادر مسلط به زبان فارسی است به‌عنوان بهترین هتل ایرانی در کربلا شناخته می‌شود و همچنین از سرآشپز ایرانی بهره می‌برد. از ویژگی‌های مثبت این هتل قیمت مناسب اتاق‌های آن است. هتل الهنون در خیابان العلقمه و در فاصله ۵۰۰ متری بین‌الحرمین قرار دارد.

  • هتل ریحان

هتل ریحان علاوه بر نزدیکی به حرم به دلیل قیمت مناسب یکی از بهترین هتل‌های کربلا برای ایرانیان شناخته می‌شود و در بین زائران ایرانی طرفداران زیادی دارد. هتل ریحان در باب بغداد قرار دارد و فاصله آن تا حرم مطهر امام حسین ۹۰۰ متر است. هتل لوکس و ۵ ستاره ریحان ۱۸۵ واحد اقامتی دارد که به بهترین شکل طراحی شده‌اند و چشم‌انداز زیبایی از شهر کربلا نشان می‌دهند. 

نظافت روزانه، خشکشویی، صرافی، پذیرش ۲۴ ساعته، تجهیزات برگزاری جلسات، دستگاه خودپرداز، اسپا، سونا، جکوزی، مرکز ماساژ، روم سرویس و امکانات ویژه افراد معلول و ناتوان از امکانات هتل ریحان هستند. در رستوران هتل به سرو غذاهای آمریکایی و آسیایی پرداخته می‌شود و می‌توانید صبحانه را به‌صورت سلف سرویس میل کنید.

 

 

  • هتل برج الاماره کربلا

از دیگر هتل‌های محبوب و نزدیک به حرم در کربلا هتل چهار ستاره برج الاماره است که در سال ۲۰۱۱ افتتاح گردید. این هتل دارای ۱۴ طبقه و ۲۸۰ تخت است و اتاق‌های بسیار بزرگ و دلباز دارد. هر یک از اتاق‌ها به امکاناتی از جمله حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، لوازم بهداشتی، کمد، تلویزیون، یخچال، سرویس تهویه مطبوع و اینترنت پرسرعت تجهیز شده‌اند. از دیگر خدماتی که در این هتل ارائه می‌شود می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ، سالن کنفرانس، لاندری و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. از نقاط قوت هتل برج الاماره سرو غذای ایرانی برای زائران است و به همین دلیل یکی از بهترین هتل ایرانی در کربلا شناخته می‌شود. هتل برج الاماره واقع در انتهای باب البغداد و در فاصله ۸۵۰ متری حرم مطهر امام حسین قرار دارد.

هتل‌های درجه الف کربلا

  • هتل بارون کربلا

 

 

هتل بارون

هتل بارون از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کربلا است که در خیابان الحسینیه و باب بغداد واقع شده و تا حرم امام حسین ۲ کیلومتر فاصله دارد. این هتل از نظر ارائه خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی در کیفیت عالی قرار دارد و در بین ایرانی‌ها بسیار محبوب است. از جمله امکانات این هتل می‌توان به سالن ورزشی، استخر روباز و سرپوشیده، سونا، کلوب کودکان، زمین بازی کودکان، حمام آب گرم، اینترنت رایگان، بوفه کودک، پارکینگ رایگان، صندوق امانات، صرافی، فروشگاه، سالن اسپا، سالن آرایشی و سالن کنفرانس اشاره کرد. در رستوران‌های هتل بارون کربلا که تعداد آنها به ۹ رستوران می‌رسد انواع غذاهای محلی، بین‌المللی، ایتالیایی، رژیمی، گریل و باربیکیو سرو می‌شوند. این هتل ۲۰ طبقه دارای ۲۱۸ واحد اقامتی است و چشم‌انداز زیبایی از شهر کربلا پیش روی مهمانان نشان می‌دهد.

 

  • هتل قصرالضیافه کربلا

از لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین هتل‌های کربلا هتل قصرالضیافه را می‌توان نام برد که از بهترین هتل ایرانی در کربلا محسوب میشود. این هتل ۴ ستاره در خیابان العقمه و نزدیک به بین‌الحرمین قرار دارد و با ۶ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به حرم ائمه اطهار برسانید. اتاق‌های هتل به‌صورت کلاسیک و شیک طراحی شدند و از امکاناتی مانند حمام، سرویس بهداشتی، فضای نشیمن، کتری برقی، آینه، سیستم سرمایشی و سشوار برخوردار هستند. رستوران هتل به‌صورت شبانه‌روزی خدمات خود را ارائه می‌دهد و دارای منوی ایرانی و عربی است.

  • هتل برج النقاش کربلا

از هتل‌های چهار ستاره که در بین هتل‌های درجه الف کربلا قرار دارد هتل برج النقاش را می‌توان نام برد. این هتل در خیابان العقمه و در ۴۰۰ متری حرم امام حسین واقع شده است. رفتار بسیار خوب پرسنل و سرویس‌دهی به‌موقع باعث شده در لیست بهترین هتل ایرانی در کربلا قرار گیرد. این هتل لوکس و معتبر دارای امکاناتی نظیر آسانسور، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اینترنت پرسرعت، سیستم اطفای حریق، نمازخانه، ویلچر، رستوران و صندوق امانات است و نیاز اولیه زائرین را برطرف می‌کند. هتل برج النقاش از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از بهترین هتل‌ها در کربلا است و به مراکزی مانند رستوران، کافی‌شاپ، آرایشگاه، درمانگاه، داروخانه، نانوایی و سوپر مارکت نزدیک است.

  • هتل القمر کربلا

القمر از هتل‌های باکیفیت و محبوب کربلا است که هر ساله با روی باز از زائرین ایرانی استقبال می‌کند. از ویژگی‌های قابل توجه این رستوران تهیه غذای گرم ایرانی توسط آشپزان ایرانی است و برای افرادی که با غذاهای عربی سازگاری ندارند پیشنهاد می‌شود. تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، کافی‌شاپ، تلویزیون و اینترنت رایگان از امکانات هتل قمر هستند. هتل القمر در شارع الشهدا و ۴۶۰ متری بین‌الحرمین واقع شده است و از نزدیک‌ترین هتل‌ها به حرم شناخته می‌شود. این هتل چهار طبقه اتاق‌های بسیار متنوعی دارد که به‌صورت یک تخت، دو تخت، سه تخت، چهار تخت و پنج تخت با فضای آرام و دلپذیر در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

  • هتل الهدیل کربلا

الهدیل از بهترین هتل ایرانی در کربلا شناخته می‌شود که در خیابان شارع الحسین و ۵۰۰ متری حرم امام حسین قرار دارد. این هتل بی‌نظیر هر ساله مسافران ایرانی زیادی را در خود جای می‌دهد و دارای امکانات مدرن و خدمات باکیفیت است. هتل الهدیل دکوراسیون زیبا و تجهیزات کاملی دارد و در رستوران‌های خود غذاهای بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. سالن ورزشی، استخر، سالن اسپا، مراقبت‌های بهداشتی، اینترنت، آسانسور، نمازخانه، سیستم تهویه هوا، سیستم سرمایش، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی از امکانات هتل الهدیل هستند. هتل از نظر مکان جغرافیایی در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به انواع رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری نزدیک است.

هتل‌های کربلا برای ایرانیان

دذ

هتل جواهر کربلا

در لیست بهترین هتل‌های کربلا برای ایرانیان هتل جواهر را می‌توان نام برد که هتلی ۴ ستاره است. این هتل ۲۸۰ نفر ظرفیت دارد و با وجود اتاق‌های استاندارد و تمیز گزینه مناسبی برای اقامت ایرانیان به شمار می‌رود. هتل جواهر در خیابان القزوینیه و ۴۵۰ متری باب القبله حرم امام حسین واقع شده است و با پای پیاده می‌توانید تا حرم بروید.

هتل جابر کربلا

اگر به دنبال بهترین هتل ایرانی در کربلا با اقامت اقتصادی هستید پیشنهاد می‌شود هتل جابر را انتخاب کنید. این هتل ۴ ستاره برخلاف قیمت مناسبی که دارد در لیست هتل‌های با درجه کیفی الف دیده می‌شود. هتل جابر ۱۲ طبقه دارد و از اتاق‌های دو تخته و چهار تخته برخوردار است که برای خانواده‌های ایرانی گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود، هر یک از اتاق‌های هتل از تمامی تجهیزات اولیه برخوردار هستند. هتل جابر در خیابان البرید و در ۵۰۰ متری حرم امام حسین قرار دارد و نزدیک به حرم است.

هتل یاسمین کربلا

هتل یاسمین از هتل‌های ایرانی در کربلا است که ۳۲۰ نفر را در خود جای می‌دهد و تا حرم امام حسین تنها ۶ دقیقه فاصله دارد. این هتل دارای آشپز ایرانی است و هر سه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را با کیفیت عالی به زائران ارائه می‌دهد. سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلت، اینترنت رایگان در تمامی اتاق‌ها و سرویس خانه‌داری به‌صورت ۲۴ ساعته از امکانات هتل یاسمین هستند. با رزرو این هتل علاوه بر زیارت حرم امام حسین می‌توانید از اماکن دیگری مانند تل زینبیه، بازار سید عقیل و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف دیدن کنید.

هتل الماس کربلا

در سال ۲۰۱۷ یکی از بهترین هتل ایرانی در کربلا و در خیابان المحیط مقابل صحن عقیله افتتاح شد که ۳۵۰ متر با حرم مطهر امام حسین فاصله دارد. این هتل ۴ ستاره دارای ۱۰۰ واحد اقامتی است که به امکاناتی از قبیل تلویزیون، مبلمان، میز تحریر، اینترنت وای‌فای، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی، کمد و دراور مجهز هستند. این هتل طراحی لوکس و زیبایی دارد و از امکاناتی مانند کافی‌شاپ، صرافی، نظافت روزانه، اتاق چمدان، اتاق سیگار و صندوق امانات برخوردار است. برخلاف ارائه امکانات باکیفیت و طراحی لوکسی که دارد قیمت آن بسیار منصفانه است و برای زائران ایرانی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

سخن پایانی

کربلا به‌عنوان مهم‌ترین مقصد مذهبی در عراق سالانه هزاران زائر ایرانی را درون خود جای می‌دهد. کربلا هتل‌های بسیار فراوانی دارد که هر کدام از خدمات، امکاناتر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد برخوردار هستند و با روی باز از زائرین ایرانی استقبال می‌کنند. در مقاله امروز به معرفی بهترین هتل ایرانی در کربلا پرداختیم و امیدواریم با توجه به ویژگی‌های ذکر شده هتل مناسب خود را پیدا کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا