استانبولجهانگردی

چگونه در فرودگاه استانبول گم نشویم?

 

اسم فرودگاه استانبول به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه‌ها در دنیا با برخورداری از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد توانسته به یک نقطه اتصال بسیار حیاتی برای مسافران و باربران تبدیل شود.

با امکانات پیشرفته، امنیت بالا، و خدمات رفاهی منحصر به فرد،  استانبول از جمله فرودگاه استانبول تجربه سفری راحت و لذت‌بخش را برای مسافران به ارمغان می‌آورد و می توانید با خیال راحت رزرو هتل در استانبول رو انجام دهید.

 اما در پاسخ به این سؤال که چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم باید راهکار‌هایی را در این راستا به شما ارائه دهیم.

از جمله راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در فرودگاه استانبول سردرگم نشوید می‌توان به مطالعه نقشه فرودگاه، استفاده از علائم راهنمایی، در اختیار داشتن اپلیکیشن‌های فرودگاه و استفاده از خدمات راهنمایی و اطلاعات اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم اطلاعاتی جامع و مفید در مورد نحوه خروج از فرودگاه استانبول و نحوه اتصال به اینترنت در فرودگاه در اختیارتان قرار دهیم.

 

خروج از فرودگاه استانبول

نحوه خروج از فرودگاه استانبول

مسافرانی که برای اولین بار به کشور ترکیه سفر می‌کنند، در جستجوی راهی برای پاسخ به این سوال هستند که چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم. خروج از فرودگاه به عنوان پروسه‌ای چندگانه، تمامی بخش‌های فرودگاه را در برمی گیرد و مهم است که مسافران این مراحل را به‌دقت طی کنند تا به بهترین شکل ممکن به مقصد خود برسند.

پس از فرود هواپیما و باز شدن درب‌های هواپیما، معمولاً تمامی پرواز‌ها از طریق Air Bridge انجام می‌شود و مسافران به صورت مستقیم از هواپیما وارد ترمینال شده و به سمت بخش گذرنامه فرودگاه حرکت کنند.

در بخش گذرنامه، مهر زدن پاسپورت، ممیزی مهاجرتی، و درخواست ویزا باید پشت سر گذاشته شود. مسافران باید مدارک لازم را آماده داشته باشند و به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا مراحل ورود به کشور به بهترین شکل انجام شود.

پس از گذراندن مراحل مرتبط با ورودی گذرنامه، مسافران می‌بایست به بخش دریافت بار حرکت کرده و بار و چمدان خود را دریافت نمایند. نشانی‌ها برای دریافت بار بر روی تابلو‌هایی مشخص شده که برای هر پرواز به روز‌رسانی می‌شود.

بعد از دریافت بار و چمدان، مسافران در سایت فرودگاه جدید استانبول باید به طرف خروجی‌های فرودگاه راه افتاده و از آن جا خارج شوند. در این مرحله لازم است که مسافران به نشانی‌هایی که برای مسیریابی مقصد مشخص شده توجه داشته باشند. برای انتقال به مقصد نهایی امکان استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی یا خصوصی وجود خواهد داشت.

مرحله خروج از فرودگاه استانبول به طور کلی شامل مراحل مرتبط با گمرکی، دریافت بار و در نهایت خروج از فرودگاه می‌شود. لازم است که مسافران به هر یک از این مراحل توجه داشته باشند و مقررات مربوطه را رعایت کنند.

استفاده از خدمات cip فرودگاه نیز برای خروج از فرودگاه امکان‌پذیر است که کارکنان به شما کمک می‌کنند تا مراحل خروج را در هر فرودگاه دیگری همچون فرودگاه آتاتورک استانبول بدون استرس پشت سر بگذارید.

نقشه فرودگاه استانبول

نقشه فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول در منطقه‌ای به نام آرتاکوی که مرز اروپا و آسیاست، واقع شده و فاصله آن با مرکز تاریخی و تجاری استانبول حدوداً ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر برآورد شده است.

بعد از این که دانستیم چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم، بهتر است بدانیم که  فاصله فرودگاه استانبول با جاذبه‌های گردشگری شهر همچون آوجیلار، گایرت تپه، میدان تکسیم، لونت، ماسلاک، کاواجیک و اوسکودار کمتر از ۵۰ کیلومتر برآورد شده است.

 

وضعیت پرواز فرودگاه استانبول

حال که دانستیم چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم، خوب است بدانید که در شرایط کنونی، بیشتر پرواز‌های استانبول که از ایران بلند می‌شوند در فرودگاه جدید شهر استانبول فرود می‌آیند. پرواز‌هایی که از تهران به سمت استانبول و توسط شرکت‌های هواپیمایی همچون ماهان، آتا، ترکیش و ایران ایر برگزار می‌شوند، همگی در فرودگاه جدید استانبول متوقف خواهند شد. 

 

سالن ترانزیت فرودگاه جدید استانبول

ترانزیت فرودگاه جدید استانبول دارای امکانات و خدمات بسیار پیشرفته‌ای است و مسافران می‌توانند از گزینه‌های زیادی استفاده کنند.

به منظور دسترسی به فرودگاه جدید استانبول، مسافران می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی همچون هاوایست، استنبول سیاحت و IETT استفاده کنند. با استفاده از این وسایل، مسافران می‌توانند خود را طی یک زمان کوتاه به فرودگاه برسانند.

هاوایست‌ها به اتوبوس‌های دوطرفه‌ای گفته می‌شود که به صورت شبانه روزی در ۱۲ خط متفاوت و ۴۶‌ایستگاه فعالیت کرده و خدماتی را به مسافران فرودگاه جدید استانبول ارائه می‌دهند.

استانبول سیاحت هم در حال ارائه خدمات بین مقاصدی از جمله فرودگاه و Çorlu-Tekirdağ است. در صورتی که مسافران لوازم و یا چمدان‌های سنگین همراه داشته باشند، می‌توانند از خدمات ترانسفر فرودگاه استانبول استفاده کرده و به پاسخ سوال خود که چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم، دست یابند.

 

 

چگونه در فرودگاه استانبول به اینترنت وصل شویم

اینترنت به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های زندگی حتی در سفر نیز باید درکنارمان باشد تا بتوانیم کار‌هایمان را آن‌طور که می‌خواهیم پیش ببریم. اینترنت به گردشگران کمک می‌کند تا در هر جای دنیا بتوانند به تمامی هتل‌ها و جاذبه‌های دیدنی شهر دسترسی داشته باشند.

در این قسمت قصد داریم با نحوه اتصال به اینترنت به خودمان یادآوری کنیم که چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم.

برای دسترسی به اینترنت در فرودگاه استانبول، امکان استفاده از سرویس IBB WIFI که همان سرویس جهانی وای فای است، وجود دارد. به علاوه، مسافران می‌توانند سرویس رومینگ همراه اول و یا ایرانسل را فعال کنند.

به علاوه، امکان خرید سیم کارت ترکیه در طول سفر وجود خواهد داشت. در این شرایط، می‌توانید از کیوسک‌های فروش سیم کارت که در فرودگاه یا سطح شهر بنا شده نسبت به خرید سیم کارت ترکیه اقدام کرد. با در اختیار داشتن سیم کارت ترکیه می‌توانید به راحتی از اینترنت استفاده کنید.

 

محل استراحت در فرودگاه استانبول

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که برای استراحت در فرودگاه استانبول باید به کجا بروید. قسمت‌های زیادی در فرودگاه استانبول برای استراحت و خوابیدن مسافران تعبیه شده است. در این قسمت قصد داریم تا برخی از این مکان‌ها را به شما معرفی کنیم.

iGA Napzone

در این مناطق که خدماتی کاملا رایگان ارائه می‌شوند و در سراسر ترمینال فرودگان در دسترس هستند، مسافران می‌توانند تا وقتی که زمان پروازشان می‌رسد به راحتی استراحت کنند. این فضا می‌تواند ۲۷۸ نفر مسافر را در خود جای دهد.

iGA Sleepod

iGA Sleepod نوعی کپسول یا کابین خواب است که در ترمینال خروجی قرار داده شده تا مسافران بتوانند تا پرواز بعدی خود چند ساعتی را در مکانی امن و در عین حال آرام استراحت کنند.

اگرچه این کابین‌ها کوچک هستند، اما مسافران در فضایی کاملاً اختصاصی می‌توانند استراحت خوبی داشته باشند. امکان شارژ وسایل برقی همچون گوشی و یا لپ تاپ در داخل این کابین‌ها وجود دارد. اگر از بابت تمیزی روکش و پتو‌ها شک دارید، باید بگوییم که بعد از هر بار استفاده تمامی ملحفه‌ها به خوبی شسته می‌شوند و می‌توانید با خیالی آسوده در آن استراحت کنید.

Television Viewing Areas

اگر دوست دارید که در زمان استراحت خود مشغول تماشای تلویزیون شوید، می‌توانید در مناطقی که در فرودگاه برای استراحت در نظر گرفته شده به راحتی به تماشای تلویزیون و چرتی کوتاه مشغول شوید.

برای استراحت، خواب، صرف غذا می‌توانید از سالن فرودگاه استانبول و CIP نیز استفاده کنید. CIP در فرودگاه استانبول به اینترنت بسیار پرسرعتی مجهز شده است که امکان اتصال وای فای نیز برای مسافران وجود دارد.

ترمینال فرودگاه استانبول

مراحل سوار شدن به هواپیما در فرودگاه استانبول

همانند اشتیاق برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم، برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه استانبول نیز باید اطلاعاتی داشته باشید که در این قسمت توضیحاتی را در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ورود به ترمینال فرودگاه

همانطور که در فیلم فرودگاه استانبول هم پیداست، بعد از وارد شدن به ترمینال فرودگاه استانبول، باید اولین مرحله یا همان مرحله بازرسی در بخش ورودی را پشت سر بگذارید. در این مرحله، شما باید وسایل خود را روی نقاله قرار دهید و خود نیز از گیت بازرسی عبور کنید. در این مرحله، علاوه بر خودتان وسایلتان نیز تحت بازرسی فیزیکی قرار می‌گیرد.

کنترل مدارک در کانتر پذیرش

پس از عبور از بخش بازرسی، به کانتر پذیرش ورودی وارد می‌شوید. در این مرحله، می‌بایست مدارک سفر خود از جمله پاسپورت و بلیط هواپیما را به مسئولان کانتر پذیرش ارائه دهید. مسئولان کانتر پذیرش، مدارک شما را بررسی و کنترل کرده و پس از تأیید، کارت پرواز خود را به شما تحویل می‌دهند.

گذر از گیت امنیتی

بعد از دریافت کارت پرواز، نوبت به عبور از گیت امنیتی می‌رسد. در این مرحله، شما مجدداً وسایل خود را روی نقاله قرار داده و از گیت بازرسی عبور خواهید کرد. پس از انجام بازرسی‌های امنیتی، امکان حرکت به سمت گیت پرواز وجود دارد.

سوار شدن به هواپیما

بعد از رسیدن به گیت پرواز، مسافران به تونلی که به هواپیما متصل است وارد می‌شوند و توسط مهمانداران به صندلی‌های خود هدایت می‌شوند. قبل از پرواز، مهمانداران اقدامات ایمنی را توضیح می‌دهند و مسافران می‌بایست کمربند ایمنی خود را بسته و آماده پرواز شوند.

 

جمع‌بندی

برای شروع یک سفر داخلی و یا خارجی که قرار است با هواپیما سفر کنید، لازم است که در مورد فرودگاه مقصد خود اطلاعاتی داشته باشید. داشتن اطلاعات کافی در مورد مراحل خروج از فرودگاه استانبول و نقشه فرودگاه مسلماً در جلوگیری از سردرگمی و استرس در فرودگاه کمک‌کننده است.

برای این که بدانیم چگونه از فرودگاه استانبول خارج شویم، راهکار‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به در اختیار داشتن نقشه فرودگاه، نصب اپلیکیشن‌های فرودگاه و استفاده از خدمات اطلاعات اشاره کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا