ایرانگردیراهنمای سفر

گروه های هتلداری ایران

گروه های هتلداری ایران با رشد و پیشرفت صنعت گردشگری در کشور و افزایش مسافرین و گردشگران خارجی و داخلی، رشد چشم گیری داشته است. در تمام شهرهای کشور انواع مختلفی از هتل ها را می بینیم که با درجات مختلف و قیمت های گوناگون، وجود دارند.

در این مطلب می خواهیم برخی از این هتل ها را بررسی کنیم و به معرفی چندین گروه هتلداری در کشور بپردازیم. از آن جایی که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود، لازم است اطلاعاتی درباره آن ها داشته باشیم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای اسکان انتخاب کنیم.

هتل های هما

اگر به سایر شهرهای کشور سفر کرده باشید و یا حتی به هتل های موجود در شهر خودتان توجه کرده باشید احتمالا  متوجه تعداد بالای هتل های هما شده اید. این گروه هتلداری را می توان جزو خوشنام ترین و با سابقه ترین شرکت در این صنعت به شمار برد.

در حال حاضر بیش از 800 اتاق از این هتل در شهرهای مختلف کشور به صورت پراکنده وجود دارد و حتی اگر در کوچک ترین شهرها هم بگردید، می توانید دست کم یک ساختمان از مجموعه هتل های هما را پیدا کنید. این هتل ها دارای بهترین سطح خدمات و کیفیت می باشند و انتخابی ایده آل هستند.

هتل های لاله

یکی دیگر از مجموعه هتل های زنجیره ای که در کشور وجود دارند، هتل های بین المللی لاله می باشند. این گروه از سال 1349 فعالیت خود را شروع کرده است و بیش از نیم قرن است که در حال ارائه خدمات با کیفیت و مرغوب به مسافرین و گردشگران است.

این هتل در ابتدای کار خود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وابسته بود و فعالیت های خود را زیر نظر آن، انجام می داد. در حال حاضر 5 هتل از مجموعه هتل های لاله در شهرهای چابهار، کندوان، تهران، سرعین و بیستون وجود دارد که همگی از معماری و خدمات بسیار خوبی برخوردارند.

هتل های جهانگردی

بسیاری از هتل های موجود در کشور، دارای شعب کمی هستند و ممکن است تنها در برخی از شهرها وجود داشته باشند اما گروه هتل های جهانگردی، از آن دسته هتل هایی هستند که حتی در دوردست ترین شهرها نیز وجود دارند. این گروه که برای بسیاری از مردم آشنا است اولین هتل زنجیره ای کشور است.

از آن جایی که هتل های جهانگردی از سابقه بسیار بالایی در زمینه صنعت هتلداری برخوردار هستند، بیش از 64 مرکز اقامتی در شهرهای مختلف دارند. برخی از هتل ها تنها به صورت 5 ستاره وجود دارند که هزینه زیادی را به مسافران متحمل می کنند، اما هتل های جهانگردی این گونه نیستند.

این گروه زنجیره ای با تعداد بالای هتل های خود، اقامتگاه هایی ۲ و ۳ ستاره دارد که با وجود امکانات بسیار خوب و مجهز، قیمتی مقرون به صرفه دارند و بهترین گزینه برای اقامت و اسکان در شهرهای مختلف کشور می باشند.  امکان رزرو اتاق ها نیز به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد.

گروه هتل های کوثر

اگر به دنبال هتل هایی هستید که در عین قیمت مناسب، امکانات و خدمات لوکسی را برایتان فراهم کنند، بدون شک هتل های کوثر بهترین گزینه خواهند بود. این هتل ها در شهرهای تهران، مشهد، قم، کردان، رامسر و بندر انزلی وجود دارند که می توانید به صورت آنلاین، هر کدام را خواستید رزرو کنید.

کیفیت خدمات و زیبایی اتاق های این هتل به قدری بالاست که افراد مهمی مانند کاترین اشتون که نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی است، هم در آن اقامت داشته اند. یکی از بهترین هتل های این مجموعه، هتل بندر انزلی می باشد که اقامتی بسیار لذتبخش را برای شما به ارمغان می آورد.

هتل های پارس

این گروه که در سال 1380 کار خود در زمینه هتلداری را آغاز کرده است، اکنون دارای 6 هتل در شهرهای مختلف کشور می باشد و اقامتگاه هایی با 4 و 5 ستاره را تاسیس کرده است. شهرهایی که در این هتل در آن ها وجود دارد شامل آبادان، کیش، مشهد، تبریز، اهواز و کرمان می باشد.

تمامی این هتل ها دارای ساختمان هایی بزرگ و مرتفع هستند و همگی در دسته هتل های 5 ستاره جای دارند، به همین سبب ممکن است کمی قیمت بالاتری نسبت به سایر گروه های هتلداری داشته باشند اما نقطه قوتی که دارند، خدمات و امکانات بی نظیری است که در طول اقامت ارائه می دهند.

هتل های اسپیناس

در تهران هتل های بسیاری وجود دارند که همگی نقاط قوت خود را دارند، اما اگر دنبال یک هتل لوکس با سابقه بسیار بالا می گردید، هتل اسپیناس بهترین گزینه است. این گروه هتلداری که در تهران 2 هتل دارد، اولین گروهی است که هتل های 5  ستاره در کشور را بعد از انقلاب بهره برداری کرده است.

علاوه بر فضای لوکس درون اتاق ها، امکانات بسیاری برای تفریح درون هتل نیز وجود دارد. برای مثال در هتل اسپیناس آستارا، یک سالن بیلیارد بزرگ و مجهز وجود دارد که مسافران و گردشگران می توانند اوقات فراغت خود را در آن ها بگذرانند.

علاوه بر این، هر 3 هتل این مجموعه گردشگری دارای فضای بسیار زیبا و سرسبزی اطراف ساختمان می باشند و از آن جایی که اکثریت اتاق ها به فضای بیرون و محوطه دید دارند، فضایی بسیار جذاب و رویایی را ایجاد می کنند. اما لازم به ذکر است در مقایسه با سایر اقامتگاه ها، هزینه بیشتری دارد.

گروه هتل های پارسیان

یکی از پر طرفدار ترین هتل های کشور، مجموعه پارسیان می باشد. این گروه که دارای 22 هتل در شهرهای مختلف کشور می باشد، طی سالیان کار خود در این صنعت توانسته امتیاز بالایی را کسب کند و همواره در صدر هتل های کشور باشد.

این گروه که کار خود را از سال 1374 شروع کرده است، در حال حاضر زیر نظر بنیاد مستضعفان است. برخلاف سایر هتل ها که نامشان از همان ابتدای کار تا به حال تغییر نکرده است، این گروه تا به حال 3 بار نام خود را تغییر داده است. در ابتدا نام آن بنیاد بود و بعد از آن به آزادی تغییر یافت.

در نهایت در سال 1380 به هتل پارسیان تغییر کرد و تا به حال دیگر تغییری را در نام خود ایجاد نکرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا