استانبولجهانگردی

مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی

سفر به استانبول و خرید از پاساژها با تنوع فراوان در مدل و طرح‌ها از جذابیت‌های سفر به این کشور به حساب می‌آید. فستیوال‌های زیادی در استانبول برگزار می‌شود که می‌تواند به بهترین زمان برای رزرو هتل در استانبول و گشت و‌گذار در پاساژ‌ها تبدیل شود.

استانبول دارای مراکز خرید فوق‌العاده‌ای است و اگر هدفتان صرفاً خرید باشد، می‌توانید با اقامت در دو بخش اروپایی و آسیایی از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه قصد داریم علاوه برمعرفی چند مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول، بزرگترین بازار استانبول را به شما معرفی کنیم. 

بازار‌های استانبول

مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول از جذاب‌ترین نقاطی هستند که گردشگران زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند. سالانه مسافران بسیاری برای خرید به استانبول سفر می‌کنند و از تنوع بی‌نظیر کالا‌هایی که در پاساژ‌ها و بازار‌های سنتی این شهر یافت می‌شود، لذت می‌برند. در این قسمت از متن قصد داریم تا چند مورد از بازار‌های استانبول را معرفی کنیم.

بازار محمود پاشا استانبول

محمود پاشا یکی از بازار‌هایی است که به دلیل کالا‌های ارزان قیمتش شهرت دارد. اهالی استانبول کمتر کسی است که این بازار را نشناسد. برای خرید در استانبول و مراجعه به بازار محمود پاشا، می‌بایست به خیابانی با همین نام مراجعه کنید.  

بازار محمود پاشا در منطقه فاتح و در نزدیکی بازار‌های بزرگ استانبول و جاذبه‌های دیدنی مانند حمام و مسجد محمود پاشا قرار دارد. با بیش از ۲۵۰ مغازه و بوتیک لباس در هر دو طرف این خیابان، مسافران می‌توانند انواع لباس برای کودکان و بزرگسالان و همچنین اسباب و اثاثیه برای منزل خود را خریداری کنند. این بازار همواره پر از انرژی و جنب و جوش است و به دلیل قیمت ارزان کالا‌ها، اجناس آن به سرعت فروخته می‌شوند.

بازار بشیکتاش استانبول

بشیکتاش از بهترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید که برای ساکنین این شهر از جذابیت خاصی برخوردار است. اغلب اجناسی که در این بازار عرضه می‌شوند، قیمت‌های بسیار ارزانی دارند. از جمله بازارچه‌های پر ازدحام و محبوب در این منطقه، شنبه بازار بشیکتاش است که هر هفته در محوطه یک پارکینگ طبقاتی قدیمی برگزار می‌شود. شنبه بازار در بشیكتاش دارای دو طبقه است. در طبقه اول می‌توانید انواع خوراکی‌ها از جمله میوه، سبزیجات و ماهی تازه را پیدا کنید. طبقه دوم به اجناس دیگر از جمله لباس و لوازم خانگی اختصاص دارد.

در این بازار دو نوع پوشاک نوع و دست دوم یا همان استوک عرضه می‌شود. هرچند قیمت‌های پوشاک در این بازار معمولاً بسیار مناسب و ارزان هستند، اما به دلیل عدم حضور برند‌های معروف، نمی‌توان انتظار خرید از برند‌های معروف داشت. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت مناسب این بازارچه، می‌توان گفت کیفیت این لباس‌ها به‌طور کلی قابل قبول است.

بازار زنان استانبول

بازار زنان در استانبول یکی از بازار‌های ارزان و جذاب این شهر به حساب می‌آید. البته ممکن است بسیاری از گردشگران خارجی از وجود این بازار بی‌خبر باشند. دلیل نامگذاری این بازار که در منطقه فاتح واقع شده این است که در گذشته زنان خانه‌دار محصولات دست ساز و ارگانیکی که در خانه درست می‌کردند را برای فروش به این محل می‌آوردند. امروزه نیز این بازار همچنان فعال است و مردان نیز علاوه بر زنان به عنوان فروشنده در آن فعالیت می‌کنند.

بازار زنان یکی از مراکزی است که اهالی بومی به صورت روزانه و برای خرید انواع میوه تازه و خوراکی‌های محلی به آن مراجعه می‌کنند. محصولاتی از قبیل عسل بومی و طبیعی، آجیل و میوه‌های خشک از محصولات پرطرفدار این بازار هستند.

 

بازارهای استانبول در قسمت اروپایی

مراکز خرید قسمت اروپایی استانبول

استانبول به دو منطقه اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود که در هر یک از این مناطق مراکز خرید متعددی وجود دارد. در این قسمت قصد داریم تا چند مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول را به شما معرفی کنیم.

 

مرکز خرید کانیون استانبول

منطقه شیشلی در استانبول یکی از زیباترین مراکز خرید این شهر به نام کانیون را در خود جای داده است. این مرکز خرید، با دارا بودن ۱۶۰ فروشگاه و برند‌های معروف جهانی، به عنوان اولین مرکز خرید در استانبول شناخته شده و توانسته روزانه تعداد زیادی گردشگر را جذب کند.

ویژگی جالب این مرکز خرید این است که به شکلی تعاملی با محیط زیست طراحی و ساخته شده و هنگام صرف غذا یا نوشیدنی در رستوران‌های این مرکز، احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

 

مرکز خرید ترامپ تاورز استانبول

این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول با ۱۷۵ فروشگاه در نزدیکی منطقه شیشلی در استانبول واقع شده است. این مرکز خرید با وسعت حدود 43000 متر مربع امکانات فراوانی را ارائه می‌دهد. برج ترامپ استانبول نه تنها یک مرکز خرید بلکه مجموعه‌ای از واحد‌های مسکونی بسیار لوکس و گران‌قیمت را در خود جای داده است. مرکز خرید ترامپ تاورز استانبول هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و از دیگر امکانات آن می‌توان به سینما، رستوران، تئاتر و باشگاه ورزشی اشاره کرد.

بزرگ ترین مرکز خرید استانبول

استانبول مال

استانبول مال به عنوان یکی از لوکس ترین مراکز خرید استانبول شناخته می‌شود. این مرکز خرید ۳۵۰ فروشگاه را در خود جای داده است که بزرگترین و معروف‌ترین برند‌های جهان درآن فعالیت می‌کنند. شهربازی سرپوشیده این مرکز از لحاظ وسعت در رتبه اول جهان قرار دارد و فضای سینمایی آن نیز در ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مرکز خرید ‌ایستینیه پارک

معماری منحصر به فرد این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول باعث شده تا از بین سایر مراکز خرید در شهر متمایز شود. زیبایی معماری داخلی این فضا به شما انرژی مثبتی را منتقل می‌کند، طوری که خستگی پیاده‌روی طولانی را فراموش خواهید کرد. با وجود بالغ بر ۲۸۰ فروشگاه در مراکز خرید استانبول در قسمت اروپایی meaning ، گردشگران می‌توانند از تنوع کالا‌ها در جنس، طرح، برند و رنگ‌های مختلف لذت ببرند.

 

بزرگ‌ترین مرکز خرید استانبول

مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول به نام جواهیر مال یکی از مقاصد خرید معروف در این شهر محسوب می‌شود. این مرکز خرید با ۶ طبقه انواع کالا‌ها از جمله پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، ساعت، عینک و… را برای فروش عرضه می‌کند. جواهیر مال دارای مجموعه‌ای از رستوران‌های متنوع است که مطمئناً با هر سلیقه‌ای سازگار است و رضایت گردشگران را جلب خواهد کرد.

مرکز خرید لباس سایز بزرگ در استانبول

خرید لباس سایز بزرگ چالشی است که در هر شهر و کشوری افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. گردشگران نیز ممکن است دوست داشته باشند که برای خرید سوغاتی و یا خرید شخصی از مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول و یا دیگر مراکز خرید لباس سایز بزرگ در استانبول مطلع شوند. مراکز خرید لباس سایز بزرگ در استانبول عبارتند از:

  • بازار عثمان بی: این بازار در خیابان عثمان بی ‌واقع شده و علاوه بر فروش لباس‌های سایز بزرگ، به عنوان یکی از مراکز خرید محبوب برای لباس‌های مجلسی زنانه در استانبول شناخته می‌شود.
  • بازاربغداد: بازار بغداد یکی از بازار‌های عمده فروشی طولانی در استانبول است که گردشگران می‌توانند برای خرید لباس‌های سایز بزرگ و همینطور لباس‌های مجلسی زنانه به آن مراجعه کنند.
  • بازار نیشان تاشی: بازار نیشان تاشی در یک منطقه لوکس و شلوغ در نزدیکی میدان تکسیم در استانبول واقع شده است. این بازار یکی از مقاصد پرطرفدار برای خرید لباس‌های شب و همچنین سایز بزرگ از برند‌های مختلف است.

 

جمع‌بندی

مسلما وجود مراکز خرید مجهز و مجلل در استانبول از دلایل اصلی جذب گردشگران به این شهر به حساب می‌آید. مراکز خرید در استانبول نه تنها برای خرید، بلکه به منظور گشت و گذار و تفریح مورد توجه قرار گرفته‌اند. در استانبول بیش از ۲۰۰ مرکز خرید مدرن وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند به راحتی با پاساژهای اروپا رقابت کنند. آگاهی از مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول به گردشگران کمک می‌کند تا در حین سفر سردرگم نشده و از سفر خود نهایت بهره و لذت را ببرند. 

اگر قصد دارید در مورد این هتل اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌شود برای آگاهی از امکانات اتاق‌ها (تخت، حمام، تلویزیون، اینترنت و …) و امکانات هتل (استخر، باشگاه ورزشی، رستوران، پارکینگ و …) قیمت اتاق‌ها برای تاریخ‌های مختلف می توانید به وبسایت سیتا مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه رزرو هتل از طریق این سایت داشته باشید.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا