ایرانگردیجاذبه های گردشگری کیشدانستنی های کیشرستوران و کافه های کیشکیشمکان های تفریحی

پنج مورد از شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی کیش

کیش این جزیره زیبا و تماشایی همه ساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است؛ گردشگرانی که به هوای آبی نیلگون خلیج فارس و جاهای دیدنی کیش راه این جزیره را در پیش می گیرند. درکیش همه چیز مهیاست تا سفری خاطره انگیز برای شما رقم بخورد. حتما قبل از اینکه بار سفر ببندید و مسافر جزیره شوید، رزرو یکی از هتل های کیش را فراموش نکنید تا خیالتان بابت اقامتتان راحت باشد. ما در این نوشتار، پیشنهادهای ویژه ای برای شما داریم تا بتوانید بیشترین بهره را از سفر به کیش ببرید. پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش؛ تفریحی و تاریخی

کیش مملو از جاهای دیدنی است. گرچه مهمترین تفریحات کیش را باید تفریحات آبی دانست اما بسته به اینکه سلیقه شما چیست و چه نوع تفریحاتی در سفر به کیش مد نظر شماست می توانید انتخاب نمایید که وقت خود را چگونه بگذرانید. علاوه بر مجموعه های آبی، بناهای تاریخی، روستاهای گردشگری و… نیز می تواند در سفر به کیش در فهرست بازدید های شما قرار گیرد. برای معرفی شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی کیش ابتدا به معرفی شهر زیر زمینی کاریز می پردازیم.

شهر زیرزمینی کاریز؛ طرحی نو در دل مرجان های صخره ای

کاریز کیش در واقع یک قنات 2500 ساله است که در اعماق 14 متری از سطح زمین واقع شده است. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید؛ یا اینکه می خواهید کمی از فضای مدرن کیش فاصله بگیرید؛ پیشنهاد می کنیم حتما سری به این شهر زیرزمینی جذاب بزنید. برای رسیدن به کاریز باید راه میدان المپیک را در پیش بگیرید.

شکل گیری کاریز کیش در شکل و شمایل امروزی و با طرحی نو را باید مرهون مهندس منصور حاجی حسینی دانست. او یک ایرانی مقیم آلمان است که با سرمایه گذاری خصوصی توانست یادگاری ارزشمند را به هم وطنانش هدیه کند. کاریز در واقع یک قنات مخروبه و متروکه بود اما اکنون به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است که می توانید در سفر به کیش از آن دیدن کنید. کاریز کیش دارای شش پایاب (پای آب) است. پایاب به فضاهایی پر آب گفته می شد که محلی ها برای تامین آب مصرفی از آنها استفاده می کردند. با دیدن پایاب ها و پله های منتهی به آن دخترانی کوزه به دست در ذهن متصور می شوند که روزگاری برای پر کردن کوزه هایشان پله ها را طی می کردند.

سقف کاریز هفت متر ارتفاع دارد و مملو از لایه های صدف، مرجان های گوناگون و گِلی مرغوب به نام مارم است. از دیگر بخش های کاریز می توان به موزه تماشایی آن اشاره کرد. این موزه شامل فسیل های آزمایش شده همراه با شناسنامه و اسناد و مدارک و همچنین نقشه های قدیمی خلیج فارس است. رستوران سنتی و سرسرای زیبای کاریز نیز از دیگر قسمت های این مجموعه زیباست. هتل های ساحلی کیش دسترسی خوبی به این جاذبه زیبا دارند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

مجموعه مارینا کیش؛ تفریحات منحصر به فرد دریایی

اگر می خواهید در سفر به کیش تفریحی پر هیجان را تجربه کنید مجموعه مارینا کیش انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. این مجموعه در در بلوار مرجان و هتل مارینا پارک کیش قرار گرفته است. امکانات و تجهیزات مارینا کیش در بخش تفریحات آبی به خوبی توانسته این مجموعه را در فهرست جاهای دیدنی کیش قرار دهد. در مارینا کیش حوضچه ای اختصاصی قرار دارد که محل برگذاری تفریحات آبی است. در اینجا می توانید از تفریحاتی همچون غواصی، قایق های پارویی و پدالی، شاتل (تیوب سواری)، پدالبورد دوچرخه ای، قایق بادبانی و چترهای پاراسیل لذت ببرید.

اگر می خواهید ضمن لذت از تفریحات خاطرات خود را نیز در قالب عکس و فیلم ثبت نمایید. واحد عکاسی و فیلمبرداری مارینا کیش می تواند با برخورداری از حرفه‎ای ترین تجهیزات و تیم متخصص انتخاب خوبی باشد. پیشنهاد می کنیم بعد از لذت از تفریحات آبی حتما سری به فروشگاه های موجود که شامل برندهای معتبر و معروف جهانی است نیز بزنید. البته باید در این فروشگاه ها کمی دست و دلباز تر خرید کنید.

از دیگر خدماتی که این مجموعه به گردشگران ارائه می دهد می توان به اجاره شناور و لانژ ساحلی اشاره کرد. ناگفته نماند؛ در این مجموعه می توانید شناورهای لوکسی را نیز خریداری نمایید و در این مورد نیز مشاوره بگیرید. گفتنی است این شناورها در فضای مجموعه مارینا کیش نگهداری می شوند. ضمنا می توانید با هماهنگی قبلی با بخش رزرو شناورها این شناورها را برای برپایی مراسم تولد و جشن های خود نیز اجاره نمایید. در نزدیکی این جاذبه که از محبوب ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می آید، هتل مارینا پارک کیش، هتل سیمرغ کیش و هتل شباویز کیش قرار دارند که می توانید آن ها را به راحتی رزرو کنید.

مجموعه مارینا کیش

آکواریوم کیش؛ دنیای زیبای ماهی ها

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش را باید آکواریوم کیش دانست. برای دیدن دنیای زیبای ماهی ها، آکواریوم کیش می تواند بهترین انتخاب شما باشد. این مجموعه در مجاورت پارک دلفین ها قرار دارد. برای دیدن این آکواریوم زیبا باید به خیابان فردوسی و ساختمان کانون هنر بروید. آکواریوم کیش شامل دو بخش اصلی؛ بخش ماهی ها و آبزیان عظیم الجثه و بخش آبزیان آب شیرین است. با انتخاب این مجموعه برای بازدید در واقع دنیایی از ماهی ها و آبزیان را از پشت شیشه های شفاف و در فاصله نزدیک مشاهده خواهید کرد که بی تردید شما را به وجد خواهد آورد. پیشنهاد می کنیم اگر با کودکانتان سفر می کنید حتما برای بازدید از این آکواریوم برنامه ریزی کنید.

بعد از دیدن آکواریوم کیش حتما سری هم به پارک دلفین ها در نزدیکی مجموعه آکواریوم بزنید پشیمان نخواهید شد. در پارک دلفین ها می توانید شاهد نمایش دلنشین دلفین های زیبا باشید. سالن آمفی تئاتر و باغ پرندگان نیز از دیگر دیدنی های این مجموعه به شمار می روند.

آکواریوم کیش

پارک آبی اوشن کیش؛ اولین تم پارک ایران

پارک آبی اوشن نیز یکی از جاهای دیدنی کیش است که در واقع یک تم پارک هیجان انگیز محسوب می شود. برای رسیدن به این پارک باید به جاده جهان بروید. در این مجموعه که بر اساس داستان راز قلعه خورشید پایه ریزی شده است می توانید ساعاتی لذت بخش و هیجان انگیز را تجربه کنید. با انتخاب پارک اوشن آبی در واقع وارد یک داستان خیالی می شوید که می توانید راید های آرام، تند و هولناک را نیز برای گذر از داستان پارک انتخاب نمایید.

از دیگر امکانات این مجموعه می توان به واحد عکاسی، مجموعه ماساژ (سه اتاق مجزا)، رستوران ها، فروشگاه ها، نقش حنا و بافت مو اشاره کرد. اگر می خواهید نوع دیگری از هیجان را در این مجموعه تجربه کنید موج سواری یا فلورایدر را انتخاب کنید و لذت ببرید.

پارک آبی اوشن کیش

مرکز فلای دامون؛ تجربه حس زیبای پرواز بر فراز آسمان

از دیگر جاهای دیدنی کیش مرکز فلای دامون است. اگر می خواهید تجربه ای شگفت انگیز از سفری جذاب در پهنای آسمان داشته باشید به مرکز فلای دامون بروید. این مرکز در بلوار ایران- خیابان وصال و در مرکز خرید دامون قرار دارد. فلای دامون مجهز به جدیدترین تکنولوژی ها در حوزه پرواز است و چندین مدل شبیه سازی شده از هواپیماهای دوموتوره دارد. مرکز خرید دامون علاوه بر فلای دامون دارای پیست اسکی و فوردکورت نیز هست.

به پایان معرفی شگفت انگیز ترین جاهای دیدنی جزیره رسیدیم. گرچه باید گفت جاهای دیدنی این جزیره زیبا به اینجا ختم نمی شود اما همانطور که از عنوان این نوشتار بر می آید شگفت انگیزترین جاهای دیدنی جزیره را در این مجال به شما معرفی کردیم. برای حظی وافر از سفر به جزیره می توانید بازدید از کشتی یونانی، قلعه جنی، اسکله تفریحی کیش، روستای باغو و ساحل مرجان را نیز در برنامه ریزی خود قرار دهید. اگر شما نیز تجربه‎ای از سفر به کیش دارید لطفا در زیر همین نوشتار با ما و دیگر همراهان رزرواسیون سیتا نیز به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا