ایرانگردیدانستنی های مشهدرستوران و کافه ها مشهدمشهدمکان های تفریحی

با بهترین و معروفترین رستوران های مشهد آشنا شوید

در سفر به مشهد برای صرف غذایی خوشمزه انتخاب شما کدام یک از رستوران های مشهد است؟ سلیقه شما چیست؟ ترجیح می دهید در یک چلو کبابی ساده و دنج، غذایی با کیفیت میل نمایید یا اینکه رستورانی تشریفاتی و مجلل را برای صرف غذا انتخاب کنید؟ سلیقه شما هر چه که باشد در این نوشتار می توانید به انتخاب مناسب خود برسید. چرا که در ادامه می خواهیم شما را با بهترین و معروفترین رستوران های مشهد آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

همین حالا رزرو کنید: هتل های مشهد        هتل قصرالضیافه مشهد          هتل مجلل درویشی مشهد

بهترین رستوران های مشهد کدام اند؟

همانطور که می دانید مشهد شهری پر مسافر است؛ بنابراین در این شهر انواع اقامتگاه ها و رستوران ها برای اسکان و صرف غذایی خوشمزه مهیاست. کافی است در خیابان های این شهر قدمی بزنید تا انواع اغذیه فروشی ها، فست فود ها یا مجموعه های غذایی و رستوران های بسیاری پیش رویتان قرار گیرد. اما انتخاب از میان انبوهی از رستوران ها کار ساده ای نیست. رستوران هایی که در ادامه از نظرتان می گذرد جزو بهترین رستوران های مشهد است که می توانید برای صرف غذایی خوشمزه با خیال راحت انتخاب نمایید.

رستوران پسران کریم

به جرات می توان گفت یکی از معروفترین و شناخته شده ترین رستوران های مشهد رستوران پسران کریم است. برای صرف غذایی خوشمزه در شعبه اصلی این رستوران باید به چهار راه سجاد و خیابان فرهاد 22 بروید در انتهای کوچه سمت راست ساختمان این رستوران را خواهید دید.

گرچه در منوی متنوع این رستوران مشهد می توانید انواع خوراک از جمله خوراک کباب لقمه، خوراک شیشلیک و خوراک بختیاری را ببینید؛ اما باید گفت خوراک ماهیچه رستوران پسران کریم یکی از پر طرفدارترین غذاهای این مجموعه است. لازم به ذکر است؛ رستوران پسران کریم یک شعبه در انتهای خیابان خیام شمالی در مجتمع مروارید دارد و شعبه دیگر این رستوران در خیابان دانشگاه و برج آلتون است. این دو شعب فضایی شیک تر و امروزی تر دارند اما شعب مرکزی ساختمانی قدیمی تر و به مراتب شلوغ تری دارد.

پسران کریم رستوران های مشهد

رستوران معین درباری

در خیابان پاسداران مشهد(جم) یکی از قدیمی ترین رستوران های مشهد قرار دارد. این رستوران نیز چندین شعبه دارد از جمله در حاشیه شهرک نوفل لوشاتو نیز شعبه دیگر این رستوران قرار دارد. در این رستوران انواع کباب های ابرانی با چلو طبخ می شود. اگر به رستوران معین درباری رفتید میز خالی نیافتید؛ تعجب نکنید این رستوران معمولا پر طرفدار و شلوغ است.

معین درباری رستوران های مشهد

همچنین بخوانید: جاهای دیدنی مشهد؛ از زیارتی تا تفریحی

رستوران معلق مشهد

اگر می خواهید یک ضیافت جانانه را در ارتفاعی 40 متری تجربه کنید رستوران معلق (هوایی) شاندیز مشهد مناسب شما خواهد بود. برای رفتن به این رستوران باید به کیلومتر 10 جاده شاندیز و دهکده توریستی شاندیز بروید. این رستوران فضایی جذاب و زیبا و متفاوت دارد که پیشنهاد می کنیم حتما یک بار امتحان نمایید. اجرای موسیقی زنده در کنار صرف غذاهایی خوشمزه حال و هوایتان را عوض می کند. این رستوران ظرفیت محدودی دارد و فقط در جهت عمودی حرکت می کند.

معلق رستوران های مشهد

رستوران باغ زیتون ٢ (سجاد)

رستوران باغ زیتون 2 در خیابان سجاد و بهار 10 قرار دارد. این رستوران یکی از رستوران های مشهد است که با منوی غذاهای ایتالیایی از میهمانانش به نحوی شایسته پذیرایی می کند. فضای زیبای مجموعه رستوران باغ زیتون و همینطور غذاهایی خوشمزه شما را برآن می دارد تا به انتخاب خود ببالید و بار دیگر هم این رستوران را برای صرف غذایی خوشمزه انتخاب کنید.

باغ زیتون 2 سجاد رستوران های مشهد

چلو کبابی امید

یکی از بهترین کباب های مشهد را می توانید در رستوران امید نوش جان نمایید. در چلو کبابی امید نان طبخ می شود و  بوی نان تازه در تنور داغ حسابی اشتها برانگیز است. از دیگر غذاهایی که در این رستوران طبخ می شود می توان به حلیم شله و قیمه حلیم اشاره کرد. برای رسیدن به این رستوران باید به خیابان فدائیان اسلام و فدائیان اسلام 21 بروید.

چلو کباب امید رستوران های مشهد

رستوران ایتالیایی لیو

رستوران ایتالیایی لیو  نیز یکی از معروفترین رستوران های مشهد است. این رستوران منوی متنوعی از انواع غذاهای ایتالیایی شامل پیتزاهای ایتالیایی، پیتزاهای کلاسیک، پاستا و استیک را به مشتریانش ارائه می کند. رستوران لیو دو فضا بیرونی و داخلی برای صرف غذا دارد. محیط رستوران لیو آرام و زیباست. برای رسیدن به این رستوران باید راه میدان آزادی را در پیش بگیرید. نبش آزادی یک رستوران لیو را خواهید دید.

رستوران لیالی لبنان

برای صرف لذیذترین غذاهای عربی می توانید به رستوران معروف لیالی لبنان بروید. این رستوران دو شعبه دارد. شعبه اول در بلوار وکیل آباد- نبش خیابان جلال آل احمد و شعبه دوم در چهارراه شهدا قرار دارد. ناگفته نماند؛ فضای این رستوران چندان شیک نیست اما غذاهای عربی اش زبانزد است. پیتزا بعلبکی از معروفترین غذاهای این رستوران است.

رستوران سدروس

گروه رستوران های سدروس نیز از شناخته شده ترین رستوران های مشهد محسوب می شوند. این رستوران در بلوار سازمان آب، بلوار 17 شهریور شمالی، خیابان رضا شهر و جاده شاندیز شعبه دارد. منوی این رستوران شامل انواع چلو گوشت و انواع  چلو کباب است. ضمنا سینی های شش خوان، هفت خوان و هشت خوان این رستوران انتخابی مناسب برای کسانی است که می خواهند چندین نوع غذا با هم سفارش دهند. انواع نوشیدنی، بستنی و چای و دمنوش نیز در این رستوران به مشتریان ارائه می شود.

سدروس رستوران های مشهد

رستوران نسیم لبنان

همانطور که می دانید از کشورهای عربی مسافران زیادی به مشهد مقدس سفر می کنند بنابراین در این شهر رستوران هایی که غذاهای عربی را ارائه می کنند کم نیستند یکی از بهترین رستوران های مشهد که غذاهای عربی سرو می کند، رستوران نسیم لبنان است. اگر می خواهید در سفر به مشهد طعم غذاهای عربی را امتحان کنید؛ به سه راه ادبیات و روبروی جهاد دانشگاهی بروید. در خیابان امام رضا، بازار بزرگ اطلس و بلوار وکیل آباد نیز شعبه های دیگر این رستوران قرار دارد. جالب است بدانید قنادی های نسیم لبنان نیز در مشهد انواع شیرینی های خوشمزه عربی را ارائه می نماید.

نسیم لبنان رستوران های مشهد

رستوران بام کوهسر

اگر می خواهید غذای خود را در یکی از رستوران های مشهد با چشم اندازی زیبا از شهر میل نمایید به رستوران بام کوهسر بروید. این رستوران در انتهای بلوار هاشمیه قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با کیفیتی مطلوب به مشتریان ارائه می شود. ضمنا بعد از صرف غذا می توانید به بولینگ یا سالن بیلیارد نیز بروید.

بام کوهسر رستوران های مشهد

رستوران ایتالیایی لیان

برای صرف غذاهای خوشمزه ایتالیایی یکی دیگر از انتخاب های شما رستوران لیان است. این رستوران در بلوار جانباز قرار دارد. اگر از طرفداران استیک خوش پخت و لذیذ هستید اینجا بهترینش را می توانید نوش جان کنید. در منوی این رستوران علاوه بر استیک، غذاهایی همچون پاستا، پیتزا، لازانیا نیز ارائه می شود.

رستوران قصر درویش

قصر درویش یک رستوران مجلل است که طراحی زیبایی دارد. این رستوران مشهد در خیابان کوهسنگی و بعد از بیمارستان قائم قرار دارد. چندین تالار پذیرایی نیز برای مجالس و مراسم در این مجموعه پیش بینی شده است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی را سفارش دهید. اگر میهمان ویژه دارید می توانید میزهای vip  این رستوران را رزرو نمایید.

قصر درویش رستوران های مشهد

رستوران رضایی

رستوران رضایی نیز یکی از با تجربه ترین رستوران های شهر است که چندین شعبه در شهر مشهد دارد. از جمله اینکه برای صرف غذا در شعب این رستوران می توانید به یکی از خیابان های آبکوه، دریا دل یا آخوند خراسانی (خاکی) بروید. این رستوران به طبخ کباب هایی با کیفیت معروف است.

رضایی رستوران های مشهد

رستوران بابا قدرت

اگر می خواهید در یکی از بهترین رستوران های مشهد و در یک بنای تاریخی غذای خود را میل نمایید رستوران بابا قدرت انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. این رستوران در انتهای خیابان معروف امام رضا و بلوار صدر قرار دارد. مجتمع گردشگری بابا قدرت یک کاروانسرای قاجاری است که تجربه ناب از صرف غذایی خوشمزه را به شما خواهد داد. این مجموعه علاوه بر رستوران دارای چایخانه و بازارچه سنتی نیز هست.

بابا قدرت رستوران های مشهد

رستوران امیر کبیر

در میدان امام خمینی مشهد یکی دیگر از رستوران های مشهد قرار دارد. رستوران امیر کبیر دو طبقه است و منوی متنوعی از انواع غذاهای ایرانی را ارائه می دهد. این رستوران معمولا شلوغ است. پرسنل خوش برخورد و سرویس دهی به موقع از ویژگی های خوب این مجموعه است.

رستوران راستگو

رستوران راستگو از دسته رستوران های لوکس و مجلل مشهد محسوب می شود. این رستوران مشهد فضایی شیک، سرویس دهی به موقع و همینطور منوی متنوع دارد. این رستوران در منطقه خوش آب و هوای وکیل آباد مابین وکیل آباد 23 و 25 قرار دارد. منوی رستوران راستگو ترکیب مناسبی از انواع چلو گوشت (ششلیک، ماهیچه) و انواع کباب های ایرانی است. اما طعم متفاوت و طبخ حرفه ای کباب برگ های این رستوران زبانزد است.

رستوران خانه گیاهی

اگر از جمله کسانی هستید که می خواهید فقط از غذاهایی با ترکیبات گیاهی استفاده کنید؛ می توانید به یکی از رستوران های مشهد به نام رستوران خانه گیاهی بروید. در مشهد خیابان هاشمیه 28 در محیطی دنج و صمیمی می توانید در این رستوران انواع غذاهای گیاهی را نوش جان کنید. ضمنا انواع نوشیدنی و دمنوش نیز در این مجموعه برای به مشتریان ارائه می شود.

رستوران اطلسیه

یکی دیگر از رستوران های شیک مشهد رستوران اطلسیه است. طراحی مجلل داخلی، میز و صندلی های مدرن، طراحی سقف شیشه ای همه و همه سبب می شود تا در بدو ورود تصمیم بگیرید که میز مورد نظرتان را انتخاب کنید و در این فضای زیبا غذای مورد علاقه تان را میل نمایید. منوی متنوع این رستوران ترکیبی از غذاهای ایرانی و فرنگی با انواع دسرها و پیش غذاهاست. برای رسیدن به این رستوران باید به بلوار خیام شمالی بروید. جنب مجتمع الماس شرق رستوران و تالار اطلسیه قرار دارد.

رستوران قصر هدیش

در خیابان فرامرز عباسی جنب مجتمع کیان سنتر رستوران قصر هدیش قرار دارد. این رستوران مشهد نیز در دسته بهترین رستوران های مشهد قرار دارد. اگر از طرفداران ششلیک و جوجه کباب هستید بهترینش را می توانید در این رستوران سفارش دهید و میل نمایید. فضای زیبا و طراحی شیک این رستوران در ابتدای ورود نوید ثبت لحظاتی لذت بخش را به شما خواهد داد.

قصر هدیش رستوران های مشهد

رستوران احسان

رستوران احسان مشهد یکی از رستوران های مشهد است که بسیار تشریفاتی می باشد. به عبارتی باید گفت؛ ساختمانی وسیع و شیک با طراحی زیبا از دارایی های این رستوران است. رستوران احسان دو شعبه دارد شعبه یک در احمدآباد و مقابل هتل هما و شعبه دو در خیابان پیروزی مابین 8 و 10 قرار دارد. رفتار صمیمی کارکنان، منویی متنوع و طبخی حرفه ای از ویژگی های این رستوران است. پیشنهاد می کنیم صرف غذا در این رستوران را نیز در برنامه ریزی تان قرار دهید.

رستوران کلبه

رستوران کلبه یکی دیگر از رستوران های خوب مشهد است. این رستوران در بلوار هاشمیه و نبش هاشمیه 18 قرار دارد. رستوران کلبه دو فضای بیرونی و داخلی با تزیینات زیبا برای صرف غذای میهمانان در نظر گرفته است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، انواع دسر و نوشیدنی ها را سفارش دهید و نوش جان کنید.

کلبه رستوران های مشهد

رستوران عابدین زاده

در میدان راه آهن مشهد در خیابان کامیاب 32 مجموعه غذایی عابدین زاده قرار دارد. این رستوران مشهد نیز جزو فهرست رستوران های محبوب شهر قرار دارد. محیطی آرام و برخورداری از سرآشپزان حرفه ای از ویژگی های خوب این رستوران است. پیشنهاد می کنیم کباب شاه عباسی را در این رستوران امتحان نمایید.

مجموعه کافه و رستوران عبداللهی

در میدان مادر مابین شاهد 59 و 61 رستوران عبدالهی قرار دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با کیفیتی مطلوب نوش جان نمایید. ضمنا با انتخاب این رستوران قیمت کمتری نیز بابت غذاهایی خوشمزه پرداخت خواهید کرد. کافه مجموعه عبداللهی نیز محیطی دنج و آرام دارد که می توانید برای گپ و گفتی دوستانه انتخاب نمایید.

به پایان معرفی بهترین رستوران های مشهد رسیدیم. اما باید گفت بهترین رستوران های این شهر به این فهرست ختم نمی شود. اما سعی ما بر آن بوده تا رستوران هایی را در این مجال به شما معرفی کنیم که جزو بهترین و شناخته شده ترین رستوران های مشهد شهر محسوب می شوند.

همانطور که می دانید شاندیز مشهد از شهرهای گردشگری نزدیک مشهد است که بسته به اینکه چه مسیری را برای رسیدن به این شهر انتخاب می کنید فاصله ای در حدود 40 تا یک ساعته با مشهد دارد. اما در شهر شاندیز نیز رستوران های مشهوری وجود دارد که اگر راهی این شهر شدید می توانید برای صرف غذایی خوشمزه انتخاب نمایید از جمله می توان به رستوران باغ سالار، رستوران پدیده شاندیز، رستوران صفدری و رستوران ارم اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا